آموزش رایگان آیلتس

یادگیری لغات آیلتس با 5 قدم اساسی

از بین تمامی مهارت های لازم برای داشتن آمادگی خوب برای آزمون آیلتس، بی شک لغت و دامنه لغات یکی از مهم ترین هاست‌. آمادگی برای افزایش مهارت در این قسمت ممکن است سخت و طاقت فرسا باشد‌ ولی ما در این مطلب سعی می کنیم تمامی نکات لازمی که برای ازمون به آن احتیاج دارید را بیان کنیم.

همانطور که می دانید ۲۵ درصد کل نمره ی مدول اسپیکینگ و رایتینگ شما وابسته به لغات است. نه تنها این نکته، بلکه مدول های لیسنینگ و ریدینگ هم به مقدار زیادی به لغات بستگی دارند.

روش غلط یادگیری لغات آیلتس

بدترین روش یادگیری کلمات جدید این است که بخواهیم دیکشنری و فرهنگ لغات بخوانیم و یا یک لیست بلند و بالا از کلمات جدید را بخواهیم حفظ کنیم‌. چون کلمات باید در متن آموخته شوند تا روش قرارگیری و استفاده آن را در جملات و عبارات،همزمان با معنی کلمه، یاد بگیرید‌. بسیاری از زبان آموزان سعی می کنند تا کلمات را به صورت لیست وار حفظ کنند و در نتیجه متاسفانه هنگام استفاده از کلمه، آن را کاملا اشتباه به کار می گیرند.

در روز امتحان حتی اگر از کلمات پیشرفته استفاده کنید ولی به روش صحیح آن را بیان نکنید در صورت تکرار این اشتباه از شما نمره کسر می شود‌.

روش درست یادگیری لغات انگلیسی جدید برای آمادگی آزمون ایلتس

بهترین روش برای آموزش کلمات جدید انگلیسی به خودتان این است که آن ها را در جمله و متن یاد بگیرید.

۵ قدم زیر می توانند در برنامه ریزی برای یادگیری کلمات جدید و افزایش دامنه لغات به شما کمک کنند :

مرحله 1 :

در اولین مرحله، یک کتاب، برنامه تلوزیونی، برنامه رادیویی، پادکست و یا مجله ای که به ان علاقه مند هستید را انتخاب کنید. یک منبع خسته کننده را انتخاب نکنید، چرا که باعث می شود به برنامه وفادار نمانید. اشخاص وقتی به کاری که انجام می دهند علاقه مند هستند، کارامدتر هستند.

مرحله 2 :

قدم دوم درنظر گرفتن یک دفتر و یا دفترچه است‌. لزومی ندارد که این دفترچه گران قیمت یا خاص باشد. فقط کافی است بتوانید هر روز در آن مطلب یادداشت کنید‌.
شروع به خواندن و یا دیدن هر منبعی که انتخاب کرده اید، کنید. ۱۵ کلمه جدید را که معنی آن ها را نمی دانید در دفترتان یادداشت کنید.

مرحله 3 :

قدم سوم سرچ است. اکنون باید کلمات جدید را در دیکشنری چک کنید. می توانید این کار را انلاین انجام دهید. برای این کار کافی است در GOOGLE برای کلمه جدید این عبارت را جستجو کنید.

“کلمه جدید Meaning ”

مرحله 4 :

علاوه بر معنی کلمه، یک یا دو مثال از آن، ترکیبات آن در عبارات مختلف و کلمات هم معنی و مخالفش و همچنین تلفظ صحیح آن را مطالعه کنید.

مرحله 5 :

بعد از حدود یک هفته مجددا کلمات جدید را مطالعه کنید و سپس بعد از یک ماه. سعی کنید کلمات جدید را در جمله به کار ببرید.

 

اگر این روش را فقط 5 روز در هفته انجام بدهید در عرض یک ماه تقریبا 100 کلمه جدید آموخته اید و در عرض 6 ماه تقریبا 500 کلمه جدید به خاطر سپرده اید.
حافظه ی انسان در یک روز قادر به یادگیری 15 کلمه جدید از یک زبان خارجی است. اگر بیشتر از این بخواهید یادبگیرید، ممکن است دچار اشتباه شوید.

3.8/5 - (9 امتیاز)
موسسه گاما شیراز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا