آموزش تکنیک مکالمه آیلتسآموزش رایگان آیلتس

آموزش نوت برداری در اسپیکینگ آیلتس

این مقاله نمره اسپیکینگ آیلتس شما رو کلی بالا می بره !

مدول اسپیکینگ آیلتس، چالش برانگیز ترین و استرس زا ترین قسمت آن می باشد. بخش مکالمه آیلتس، شامل سه قسمت است. توضیحات بیشتر درمورد چگونگی آزمون اسپیکینگ آیلتس را می توانید دراینجا بیابید. در پارت دوم اسپیکینگ، به شما یک برگه سوال به همراه یک کاغذ داده می شود. یک دقیقه کامل فرصت دارید تا تفکرات خود را راجع به موضوع سوال جمع بندی کرده و یادداشت برداری کنید. در این صفحه می خواهیم به شما مهارت نوت برداری در آیلتس را آموزش دهیم و بعد از جمع بندی، اشتباهات رایج زبان آموزان در این قسمت را بررسی نماییم.

تکنیک های نوت برداری در اسپیکینگ آیلتس

اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که تمام زمان شما برای یادداشت برداری فقط یک دقیقه می باشد. پس هیچوقت جملات کامل ننویسید. مثلا به جای نوشتن جمله ی “I felt comfortable because it was calm” کافی است دو کلمه ی کلیدی “Comf” و “Calm” را یادداشت کنید. دقت کنید که در این یک دقیقه تنها به کلماتی که می خواهید استفاده کنید، فکر نکنید. بلکه به روان و شیوا صحبت کردن، نوع گرامری که با توجه به سوال باید استفاده کنید (زمان سوال ممکن است گذشته، حال و یا آینده باشد.) و همچنین تلفظ های صحیح توجه کنید.

همچنین به جنسیت کسی که در مورد او حرف می زنید، توجه کنید. بهتر است یادداشت کنید که فرد مورد نظر He و یا She می باشد.

در ادامه می خواهیم با توجه به یک نمونه سوال قسمت دوم آزمون مکالمه آیلتس مهارت نوت برداری در آیلتسرا تمرین کنیم.

 

نمونه سوال اسپیکینگ پارت 2 ایلتس

Describe an activity you enjoyed on your last holiday

?-What was the activity

?-Where did you do the activity

?-Who did you do the activity with

And describe why you enjoyed this activity

اکنون با توجه به نکاتی که گفته شد، به فعل های سوال دقت کنید.(فعل ها با رنگ صورتی هایلایت شده اند.) همانطور که مشاهده می فرمایید، این فعل ها زمان گذشته هستند. پس در جواب سوال باید از افعال زمان گذشته استفاده بشود. همچنین با توجه به سوال “Who” باید ببینید در مورد “He” یا “She” می خواهید صحبت کنید.

در زیر نمونه ای از نوت مناسب این سوال را برای طبقه بندی سوال مشاهده می کنید.

اشتباهات رایج زبان آموزان در یادداشت برداری برای اسپیکینگ آیلتس

در ادامه به اشتباهات متداول زبان آموزان محترم اشاره می کنیم. با مطالعه این موارد می توانید به اهمیت مهارت نوت برداری در آیلتس پی ببرید.

  1. به ممتحن نگویید که آماده صحبت کردن هستید.

خود آزمون گیرنده به شما اعلام می کند ک 1 دقیقه تان تمام شده است. هیچوقت خود به ممتحن نگویید که آماده صحبت کردن هستید. در این صورت دارید زمان با ارزشی را از دست می دهید. در صورتی که می توانستید در این زمان، به جواب های مرتبط با سوال فکر کنید.

  1. جمله ننویسید.

در این یک دقیقه شما باید ایده پردازی کرده و یادداشت برداری کنید. همانطور که گفته شد، در این زمان کم فرصت نوشتن جملات کامل نیست.

  1. حتما نوت بنویسید.

بعضی از زبان آموزان 60 ثانیه خود را صرف خواندن متن سوال و فکر کردن به پاسخ خود می کنند. مشکل اینجاست که به محض شروع به صحبت کردن، تمام ایده های خوبی که در ذهن داشتید، ناپدید می شوند.

  1. تقسیم زمان پاسخ دادن

با توجه به سوال بالا، می توانید مشاهده کنید که سوالات به 4 قسمت تقسیم شده اند و شما  دقیقه زمان برای جواب دادن به آن ها دارید. پس باید 30 ثانیه برای هرکدام وقت بگذارید. هنگام یادداشت برداری، سعی کنید برای هرقسمت مواردی را یادداشت کنید. هنگام پاسخ دادن به سوال نیز از هر قسمت نگذرید مگر اینکه به نطر 30 ثانیه درمورد آن سخن گفته اید و یا دیگر موردی برای اضافه کردن ندارید.

  1. خواندن از روی یادداشت هایتان

مطمئنا شما بدون نگاه کردن به یادداشت هایتان تسلط کافی به پاسخ خود نخواهید داشت. آیلتس آزمون حفظیات نیست پس به علت نگاه کردن (حتی به مقدار زیاد) روی یادداشت خود، از شما نمره ای کاسته نمی شود. تنها اشکالی که این موضوع ممکن است داشته باشد، تلفظ شماست. ممکن است هنگام خواندن از روی یادداشت خود تلفظ و شیوایی شما تحت تاثیر قرار بگیرد.

  1. انعطاف پذیر نبودن در مورد یادداشت هایتان

هیچ ایرادی ندارد اگر شما در همانطور که صحبت می کنید، جواب خود را مقداری تغییر داده و طبق برنامه پیش نروید. در این قسمت بهتر است به طبیعی و روان بودن زبان خود توجه بنمایید. اگر موضوعی هست که فراموش کرده اید، صحبت را طبیعی ادامه دهید. مثلا:

“.I’m not really sure when I began doing this, but I’m sure I was very young”

این پاسخ دقیقا به اندازه ی تاریخ دقیق ماجرا را دادن، خوب است.

پادکست در مورد تکنیک یادداشت برداری آزمون آیلتس

با کلیک بر روی لینک زیر، می توانید به پادکستی خوب در رابطه با مهارت نوت برداری در آیلتس گوش فرا دهید.

برای شنیدن پادکست اینجا را کلیک کنید.

برای مشاهده متن کامل پادکست اینجا را کلیک کنید.

2.5/5 - (4 امتیاز)
موسسه گاما شیراز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا