آموزش رایگان آیلتس

دانلود نمونه سوال اسپیکینگ آیلتس 📥

با بخش های مختلف و معیار های نمره دهی در IELTS Speaking در مقالات قبلی آشنا شده اید. یکی از معیارها در نمره دهی بخش مکالمه آزمون آیلتس سلیس و روان بودن سخن یا fluency می باشد. در این صفحه هدف ما افزایش مهارت شما در سلیس و روان بودن در اسپیکینگ آیلتس می باشد. در آخر مقاله نیز میتوانید دانلود نمونه سوال اسپیکینگ آیلتس را مشاهده کنید.

روان بودن در اسپیکینگ یا Fluency

ابتدا به مفهوم واژه ی fluency می پردازیم. روان و سلیس بودن سخن شما در آزمون اسپیکینگ شامل نکات زیر می شود:

  1. سرعت پاسخ دهی شما به سوال چطور است؟
  2. ارتباط جملات شما با یکدیگر به چه صورت می باشد؟
  3. صدای فکر کردن شما!
  4. به سوالات پاسخ کوتاه یا بلند می دهید؟
  • زمانی که نیاز دارید تا در ذهنتان سوال را تحلیل کنید و سپس به جواب مورد نظر آن فکر کرده و آن را بیان کنید، نشان دهنده ی روان بودن زبان شماست. بدین صورت که اگر مدت زمان زیادی را برای فکر کردن، سکوت کنید مشخص است که شما تسلط کافی را در انگلیسی ندارید. برای گرفتن نمره ی ایده آل، ممتحن در این بخش از امتحان باید متوجه شود که شما سریعا سوال را متوجه شده اید و پاسخ آن را بیان می کنید.
  • این که شما به چه صورت از جمله ای به جمله ی دیگر رفته و چگونه جملات خود را به یکدیگر ارتباط می دهید، قسمت اعظمی از سلیس و روان بودن در اسپیکینگ آیلتس و نمره ی آن را در بر می گیرد. جملات شما باید از ابتدا تا آخر به صورت روان و مرتبط بیان شوند.
  • هنگامی که فکر می کنیم، به صورت ناخودآگاه در بین صحبتمان اصواتی را (اوومممم….آآآآ….) تولید می کنیم. باید سعی کنید که استفاده از این اصوات را به صفر و یا حداقل برسانید.
  • وقتی از شما سوالی پرسیده می شود، به هیچ عنوان پاسخ یک کلمه ای به آن ندهید. ممتحن انتظار دارد که شما به سوالات جواب کامل داده و تعدادی ایده در پاسخ شما گنجانده شود.

 چطور fluency خود را بهتر کنید؟

در ادامه برای بهبود سلیس و روان بودن در اسپیکینگ آیلتس چند راه کار به شما معرفی می کنیم:

روش اول آماده کردن خود برای هر تاپیک یا موضوعی است که ممکن است به شما داده شود. در ادامه لیست موضوعات پرتکرار آیلتس را مشاهده می کنید. در هر موقعیت فرضی شما باید بدانید که درمورد چه چیزی در روز امتحان اصلی صحبت خواهید کرد. مثلا با توجه به موضوع ورزش، شما ورزش والیبال را انتخاب می کنید و باتوجه به والیبال، پاسخ سوال را وفق می دهید.

روش دوم مطالعه ی کلمات به صورت موضوعی می باشد. لغات موضوعی و طبقه بندی شده ی آیلتس را می توانید در صفحات قبل بیابید. دانستن لغات موضوعی به شما کمک می کند تا بتوانید سریعتر به سوال پاسخ دهید و تسلط خود را بالا ببرید.

با مطالعه ی مثال های زیر سعی کنید نکات سلیس و روان بودن در اسپیکینگ آیلتس را در آن ها بررسی کنید. متناسب بودن پاسخ و علل خصوص نحوه ی وصل کردن جملات به یکدیگر نکاتی هستند که در هنگام مطالعه ی پاسخ باید آن ها را مدنظر بگیرید.

  1. Do you work or are you a student?

I’m a qualified doctor, but at the moment I’m studying English so that I can work in this country.

  1. Do you enjoy your job?

Yes, I really enjoy my job. Ever since I was a child I have always wanted to be a doctor; I’ve always wanted to be able to help people.

  1. What’s the best thing about your job?

The best thing about my job is that I can make a difference in people’s lives. It’s a great feeling to see someone recover after an illness because my colleagues and I were able to help.

  1. Do you prefer working alone or with others? Why?

In a hospital you have to work as part of a team. I’ve got used to working with others, and I think you can achieve a lot more as a team than you would alone.

  1. Where is your hometown?

My hometown is on the south-east coast of Northern Ireland. It’s called Dundrum and it’s about 1 hour south of the capital city.

  1. What do you like about it?

It’s an area of outstanding natural beauty and for me, one of the most beautiful places of earth. It has everything; fantastic beaches, rolling mountains, dense forests and picturesque countryside.

  1. What do you not like about it?

It can be a little bit boring because it’s really tiny. There are only a few small shops and a couple of pubs and that’s it! In the summer, it’s OK because you can enjoy the outdoors but it would be nice to have a few more indoor facilities for the winter.

  1. How often do you visit your hometown?

Not as much as I should. I only get to visit about once a year now to see my family because I’m really busy with work and it’s quite far away, but I hope to visit more in the future.

  1. What’s the oldest part of your hometown?

There is an old Norman castle that sits on top of the highest hill of the town. It’s a ruin now, but there are some breathtaking views from it and it’s easy to see why they chose that site for a castle, because you can see for miles around.

دانلود نمونه سوال اسپیکینگ آیلتس

اسپیکینگ شماره 1 : Describe a software that you often use

اسپیکینگ شماره 2 : An interesting conversation you had with someone

اسپیکینگ شماره 3 : Describe an experience when you were disappointed

اسپیکینگ شماره 4 : Describe a crowded place you have been to

اسپیکینگ شماره 5 : Something important you have learned recently

اسپیکینگ شماره 6: An unpopular opinion you hold or have

اسپیکینگ شماره 7: Important email you have received lately

اسپیکینگ شماره 8: Describe a situation that made you feel uncomfortable

اسپیکینگ شماره 9: Describe something you did for the first time and enjoyed

اسپیکینگ شماره 10: Describe a time when you moved to a new school

5/5 - (1 امتیاز)
موسسه گاما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا