آموزش تکنیک رایتینگ آیلتس رایگانآموزش رایگان آیلتس

اشتباهات متداول در رایتینگ آیلتس

در آزمون آیلتس، مخصوصا در مدول رایتینگ، زبان آموزان محترم ممکن است با اشتباهات ساده و قابل جبران، نمره از دست بدهند. در اینجا ما به اشتباهات متداول در رایتینگ آیلتس می پردازیم. سعی کنید این موارد را به خاطر سپرده و هنگام تمرین و مطالعه برای آزمون آن ها را عملی کنید.

استفاده از مخفف ها Using Contractions

هرچه که مکالمه ی ما به زبان انگلیسی به طرز صحبت کردن افراد بومی نزدیک تر می شود و ما روان تر صحبت می کنیم، به نسبت میزان استفاده ما از مخفف کلمات بیشتر می شود. متداول ترین اشتباه ازمون دهندگان گرامی در آیلتس، مخصوصا آیلتس آکادمیک، استفاده از مخفف کلمات و عبارات می باشد. بهتر است به جای مخفف عبارات از کلمه های کامل استفاده کنید. به مثال های زیر توجه بفرمایید:

I don’t think ________  I do not think

We can’t say  _________ we can not say

They’ve gotta go _________  they have got to go

اگر در رایتبنگ ایلتس کم بنویسیم چه میشود ؟

دومین اشتباهات متداول در رایتینگ آیلتس پرتکرار در بخش نوشتاری و یا همان مدول رایتینگ، کم نوشتن جملات و عبارات است. اگر تعداد جملات و عباراتی که استفاده می کنید، از تعداد خواسته شده در آزمون کم تر باشد، حتی اگر کیفیت نوشته تان بسیار خوب باشد، ممتحن باید از شما نمره کسر کند. برای رفع این اشکال، بعد از اینکه هر پاراگراف را نوشتید، تعداد کلمات را بشمارید. به ترتیب که پاراگراف های بیشتری نوشتید این اعداد را با هم جمع زده و تعداد کل کلمات را در نظر داشته باشید. اینگونه می توانید مطمئن باشید که در ۴۰ دقیقه حداقل ۲۵۰ کلمه را نوشته اید.

اگر در رایتبنگ ایلتس زیاد بنویسیم چه میشود ؟

شاید خیلی ها این را نمی دانند ولی مصحح های آزمون آیلتس باید تقریبا در هر ساعت، یک رایتینگ را تصحیح کنند. پس اگر تعداد کلماتی که شما در این بخش نوشته اید بیشتر از ۱۰۰ کلمه از حداقل مجاز شود، به احتمال زیاد انتهای بحث شما را نمی خواند و نمره تان به مقدار چشمگیری پایین می آید.

به خاطر داشته باشید که باید حداقل ۲۵۰ کلمه و حداکثر ۳۵۰ کلمه در مدول رایتینگ آیلتس آکادمیک نوشته باشید.

دستخط بد

شاید به نظرتان خنده دار بیاید که ممکن است در آزمون مهارت زبان به خاطر دستخط از کسی نمره کم بشود.این حقیقت دارد! چون امتحان آیلتس قبل از هرچیزی، یک آزمون کتبی است.

اگر خواندن دستخط شما دشوار باشد، ممتحن برای رمزگشایی متن شما وقت نمی گذارد! JL مطمئن شوید که دستخط شما را می شود روان مطالعه کرد. هنگام تمرین و مطالعه برای آزمون ، تمرین کنید که از همان ابتدا واضح و خوانا بنویسید. می توانید از دوستان و یا مدرسان خود بخواهید نظر صادقانه خود را در مورد دستخط شما بدهند.

استفاده از کلمات غیر رسمی در ازمون ایلتس

کلماتی که در مکالمه روزمره با دوستان خود استفاده می کنید با طرز صحبت کردن و نوشتن آکادمیک متفاوت هستند. باید توجه کنید که ‌هنگام نوشتن در مدول رایتینگ از لغات و عبارات آکادمیک استفاده کنید. به مثال های زیر توجه کنید:

A nice idea             a positive idea

A silly thing to do              a regrettable thing to do

نظر شخصی در ازمون ایلتس

دقت داشته باشید که صورت سوال از شما چه می خواهد. اگر در صورت سوال از شما خواسته شده که نظر شخصی خود را بیان کنید، می توانید این کار را انجام دهید. قبل از اینکه شروع به نوشتن کنید از خودتان بپرسید که این سوال از کدام نوع است؟ Idea taskو یا opinion task

بیان داستان های زندگی شخصی خود

اگر در صورت سوال از شما خواسته شده که از تجربه شخصی خودتان مثال بزنید “examples from your own experience”  ، منظور سوال این نیست که مثال هایی از زندگی شخصی خود و افرادی که میشناسید را بازگو کنید. بلکه در این گونه از سوالات شما باید مثال هایتان را با مواردی که در جهان اتفاق افتاده و درموردش اطلاع دارید، تطبیق دهید. این موضوعات را شما ممکن است از اخبار،سوشال مدیا یا حتی در دوران تحصیل آموخته باشید.

دلایل جزئی و تخصصی

ممکن است شما درمورد موضوع سوال تخصص کافی داشته باشید. این در صورتی است که به احتمال بسیار زیاد، ممتحن در زمینه ی تخصص شما دانش کافی ندارد و تخصص وی چیز دیگری (دانش زبان) است. نظرات و مثال های شما باید متناسب با اطلاعات عمومی مردم جهان باشد. به عنوان مثال اگر موضوع سوال در رابطه با “پول” است و شما یک حسابدار هستید، از اصطلاحات مخصوص حسابداری استفاده نکنید.

بیش از حد احساسی بودن

در یک سوال که نظر شخصی شما خواسته شده است opinion task ، بیش از حد احساسی و هیجانی با موضوع سوال برخورد نکنید. ممکن است شما در مورد مانند “جرم” و یا “حیوانات” حساسیت زیادی داشته باشید ولی دقت بفرمایید که نوشتن آکادمیک باید بی احساس باشد.

نوشتن بی احساس با نوشتن نظر شخصی شما تفاوت دارد.

به مثال های زیر توجه کنید:

A disgusting idea ___________ an unacceptable idea

I detest this concept ________I disapprove of this concept

رعایت نکردن ساختار کلی در ازمون ایلتس

مصححان آزمون آیلتس ترجیح می دهند با یک نوشته ی خوانا با نظم و رعایت قواعد کلی ببینند. اگر قواعد کلی را در نوشتن خود رعایت کنید، حس مثبتی به نوشته شما پیدا می کنند.

1.3/5 - (3 امتیاز)
موسسه گاما شیراز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا