آموزش زبان ترکی استانبولی از ابتدا رایگان + ویدیو صدا و عکس (گام به گام)

تقویم ترکیه: ماههای ترکیه+ تقویم ترکیه به فارسی

آشنایی با تقویم ترکیه و ماههای ترکیه و ایام هفته به ترکی استانبولی (آموزش زبان ترکی استانبولی از ابتدا رایگان) همراه ما باشید. قطعا برای مهاجرت و یا سفر به ترکیه نیازمند یادگیری ایام هفته به ترکی استانبولی؛ روزهای هفته به ترکی استانبولی و ماههای ترکیه هستید. ما در این مقاله سعی کرده ایم مطالب مفیدی را برایتان گردآوری کنیم. همجنین با فصلهای سال نیز به ترکی آشنا می شوید.

ترکیه یکی از کشورهای پیشرفته و نزدیک به ایران است که ویژگی‌های متعدد آن باعث شده تا طی سال‌های گذشته بسیاری از ایرانیان، این کشور را برای مهاجرت دائم یا موقت خود انتخاب کنند. چون در این کشور، اسامی ماه‌های سال تفاوت فراوانی با ایران دارد و علاوه‌بر آن تعطیلی‌های مناسبتی فراوانی نیز در تقویم ترکیه به چشم می‌خورد، بهتر است که پیش از مهاجرت یا حتی سفر به ترکیه اندکی با تقویم این کشور آشنایی داشته و روز، هفته و ماه‌های مهم سال را بدانید

تقویم ترکیه

علت یادگیری تقویم ترکیه، ماه های ترکیه

قطعا هنگام سفر و یا مهاجرت به کشور ترکیه نیاز به دانستن تقویم ترکیه ایام هفته فصل ها ماهها احتیاج خواهید داشت. تقويم تركيه همزمان با آغاز سال میلادی است در ترکیه روز یکشنبه روز آخر هفته است و تعطیل رسمی می باشد و البته روز شنبه نیز بسیاری از بانک ها و اداره جات هم تعطیل می باشند. در این مقاله نام روز ها، ماه های ترکیه و فصل هارا برای شما دوستان عزیز معرفی می کنیم. این مقاله در قالب آموزش زبان ترکی استانبولی از ابتدا تالیف شده است .

ایام هفته به ترکی استانبولی(تقویم ترکیه)

 

تقویم ترکیه ایام هفته فصل ها ماهها

نام فصل ها در زبان ترکی استانبولی

نام فصل های سال و معادل آنها در زبان ترکی استانبولی در جدول زیر می توانید مشاهده کنید.

فصل ها بان ترکی استانبولی

ماههای ترکیه (تبدیل تاریخ ترکی استانبولی به هجری شمسی)

درست که شروع سال جدید در ترکیه با سال میلادی یکی است اما نام ماه ها در تقویم ترکی استانبولی متفاوت می باشد در جدول زیر نام ماهها و بازه زمانی تقریبی در تقویم ایران (هجری شمسی) را نشان داده ایم.

تقویم ترکیه ایام هفته فصل ها ماهها

تقویم ترکیه ایام هفته فصل ها ماهها یکی از نکاتی است که کم تر به آن توجه میشود اما این نکته برای گذراندن روزها در کشور ترکیه بسیار مهم است.

تقویم ترکیه

تعطیلات رسمی در تقویم رسمی ترکیه ۲۰۲۲

  • روز سال نو میلادی ۱ ژانویه (1 Ocak): در ترکیه نیز مانند تمامی کشورهای دنیا روز اول سال نو تعطیل رسمی است، این تعطیلی یک‌روزه است.
  • روز کودک ۲۳ آوریل (23 Nisan): یکی از مهم‌ترین اعیاد رسمی در ترکیه روز کودک است. این روز پس از پایه‌گذاری حکومت ترکیه مشخص شد و به‌عنوان هدیه‌ای به کودکان این کشور تقدیم شد؛ این روز یک تعطیل رسمی در تقویم ترکیه است.
  • روز کارگر ۱ می (1 Mayis): روز کارگر برای اولین‌بار در 1923 به‌عنوان یک روز تعطیل رسمی معرفی شد. این روز به‌عنوان یک روز همبستگی و مبارزه با بی‌عدالتی شناخته می‌شود.
  • روز جوان و ورزش ۱۹ می (19 Maysi): 19 مه 1919 که به‌روز جوان شناخته می‌شود، روز شروع مبارزه آتاتورک برای استقلال ترکیه علیه اشغال کشورهای متجاوز است که آتاتورک آن را تقدیم به جوانان کرده است. این روز نیز یکی از تعطیلی‌های رسمی در این کشور است.
  • عید فطر ۲۳، ۲۴، ۲۵ و ۲۶ می (23,24,25,26 Mayis): بعد از ماه رمضان به مدت 3 الی 4 روز در ترکیه جشن گرفته می‌شود و سه روز تعطیلی رسمی اعلام می‌شود. عید فطر یکی از تعطیلات رسمی و اعیاد مهم در تقویم ترکیه است.
  • روز دموکراسی ۱۵ جولای (15 Temmuz): پس از کودتای 2016 که باعث فوت بیش از 240 غیرنظامی در این کشور شد؛ روز دموکراسی به‌عنوان یک روز وحدت ملی در تقویم ترکیه با عنوان تعطیل رسمی شناخته شد.
  • عید قربان ۳۰ جولای تا ۳ آگوست (30 Temmuz – 3 Ağustos ): برای عید قربان 4 روز جشن گرفته می‌شود. این تعطیلات 4 روزه بازه زمان متغیری دارد و هرساله اعلام می‌شود.
  • روز جمهوریت ۳۰ آگوست (30 Ağustos): در سال 1922 آتاتورک موفق به پیروی علیه اشغالگران شد. این روز در سال 1926 اولین‌بار به‌عنوان یک تعطیلی رسمی اعلام شد و پس از آن هرساله در این روز جشن گرفته می‌شود.

سخن آخر

تقویم ترکیه یکی از مهم‌ترین مواردی است که مسافران به این کشور باید با آن آشنا باشند. این موضوع حتی برای توریست‌ها نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. اطلاع از زمان دقیق مسافرت موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود. به ویژه ماههای ترکیه که با ایران تفاوت دارد.

4/5 - (10 امتیاز)
موسسه گاما

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
واتساپ و تلفن آموزشگاه زبان‌های خارجی
×