دانستنی های ترکیه

غذاهای محلی ترکیه استانبول

غذاهای محلی ترکیه، یکی از بخش‌های برجسته و جذاب فرهنگی این کشور هستند که توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در صنایع غذایی جهانی پیدا کنند. ترکیه با تاریخ طولانی و فرهنگ گوناگون، دارای تنوع فراوانی از غذاهای سنتی و منحصر به فرد است. این غذاها، از طعم‌ها و مواد محلی استفاده می‌کنند و ترکیباتی از گوشت، سبزیجات، نان و ادویه‌های فراوان دارند. از شیرینی‌ها و دسرهای معروف مانند بَکلاوا و قَدایف، گرفته تا غذاهای اصلی مانند کباب، دلمه و دلبندی‌های مختلف، غذاهای محلی ترکیه یک تجربه چشم‌انداز و لذت‌بخش برای گردشگران و مسافران است.

غذاهای محلی ترکیه یکی از تفریحاتی است که هنگام سفر به ترکیه می توانید داشته باشید غذاهای ترکیه علاوه بر تنوع زیادی که دارد با ذائقه مردم ایران سازگاری دارد و میتوانید لذت ببرید و سفری خاطره انگیزی را برای خود و خانواده خود رقم بزنید.

غذاهای محلی ترکیه

غذاهای محلی ترکیه دونر

غذای ترکیه

دونر غذای محلی ترکیه و البته غذای ملی آلمان که به شکل های متفاوتی سرو می شود، گوشت این ساندویچ به آرامی پخته می شود

و معمولا در تهیه این نوع غذا از گوشت بره مرغ و یا گوساله استفاده می شود.شما می‌توانید این غذا را به‌صورت دوروم

(کباب پیچیده‌شده در نان لواش) یا اسکندر کباب (دونر به همراه نان پیده وماست و سس گوجه و کره) میل کنید. برای سفارش این غذای خوشمزه به آموزش سفار غذا در رستوران سر بزنید.

ایلچی کوفته ( کوفته مغزدار )

غذای محلی ترکیه

این غذای خوشمزه و ترد از بلغور درست می‌شود و مواد میانی آن را گوشت چرخ‌کرده، پیاز و جعفری و بلوط تشکیل می‌دهند.

لاهماجون

لاهماجون-غذاهای-محلی-ترکیه (1)

اکثر مردم این  غذا را پیتزای ترکی می دانند اما شباهت چندانی با پیتزای کلاسیک ایتالیایی ندارد ند و قبل پیچیدن خمیر، مقداری آب‌لیموی تازه و جعفری خردشده به آن اضافه می‌کنند.این غذا را با قیمت پایین در اکثر رستوران ها می توانید پیدا کنید.

غذاهای محلی ترکیه

سخن پایانی

غذاهای محلی ترکیه، به عنوان یکی از عوامل مهم جذب گردشگران و مسافران، نقش بسیار مهمی در صنعت گردشگری این کشور دارند. این غذاها با ترکیبات فرهنگی و مواد محلی، علاوه بر ارائه طعم‌های منحصر به فرد، داستان‌ها و تاریخچه‌های فرهنگی را نیز به همراه دارند. غذاهای محلی ترکیه یک تجربه فرهنگی و گردشگری کامل را برای بازدید کنندگان فراهم می‌کنند و به آن‌ها امکان می‌دهند تا با ذائقه و آشپزی محلی این کشور آشنا شوند.

1/5 - (1 امتیاز)
موسسه گاما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا