دانستنی های ترکیه

فرهنگ کشور ترکیه+ آداب و رسوم کشور ترکیه

فرهنگ کشور ترکیه مانند فرهنگ سایر کشور ها یکی از جاذبه های این کشور محسوب می شود. کشور ترکیه با ترکیبی از فرهنگ شرق و غرب فرهنگ خاص خود را دارد. این فرهنگی نزدیک به کشور ایران دارد بدین جهت ایرانیان بسیاری به این کشور مهاجرت و یا سفر می کنند. نزدیکی ترکیه با کشورهای اروپایی نقش به سزایی بر روی فرهنگ و آداب و رسوم مردم ترکیه گذاشته است. اجتماعی بودن و به اصطلاح خونگرم بودن مردم کشور ترکیه؛ اینکه همیشه تمایل به آشنایی با افراد جدید دارند، فرهنگ مردم ترکیه به جذب توریست در این منطقه کمک بسیاری کرده است. اینکه ترک ها از صحبت کردن در مورد فرهنگ و تاریخ کشور و قومشان احساس لذت می کنند جز فرهنگ ترک ها است. همچنین برای آشنایی با آموزش انواع لباس به ترکی استانبولی و  آموزش تاکسی گرفتن به ترکی استانبولی و  آموزش الفبای ترکی استانبولی با ما همراه باشید.

فرهنگ کشور ترکیه

87 درصد مردم ترکیه به زبان ترکی صحبت می کنند و به لاتین می نویسند و از زبان بدن برای انتقال بهتر بسیار استفاده می کنند، مردم این کشور از زبان انگلیسی بسیار کم استفاده می کنند بنابراین دانستن زبان ترکی بسیار پیشنهاد می شود. برای آموزش زبان ترکی استانبولی با ما همراه شوید.

مردم در این کشور سنی مذهب هستند اما جوامع مسلمان دیگری مانند علویان نیز در این کشور زندگی می کنند و در شهر های بزرگ ادیان مسیحی بصورت آزادانه در مکان های عبادی خود هستند و این نکته در مورد ادیان یهودیان نیز صادق است.

فرهنگ مردم ترکیه چگونه است؟

مردم کشور ترکیه به مرتب بودن ظاهر و آراستگی و پاکیزگی اهمیت فراوانی می دهند. ترک ها علاقه فراوانی به روابط طولانی و بلند مدت دارند و هرچه مدت دوستی و آشنایی شما با آنها طولانی تر باشد سبب می شود تا به تعهدات اهمیت بیشتری بدهند و اینکه مردمان ترکیه بسیار مهمان نواز هستند.

فرهنگ کشور ترکیه

آداب معاشرت مردم ترکیه

در فرهنگ ترکیه مردم این کشور به مهمان نوازی معروف هستند اما اگر به خانه یکی از بومیان این کشور دعوت شدید فراموش نکنید کفش های خود را قبل از ورود به خانه در بیاورید ،پاهای خود را زیر میزقرار دهیدو نان ها را با دست راست از روی میز بردارید و هرگز پای خود را جلوی کسی دراز نکنید  چرا که  توهین تلقی خواهد شد

غذا

غذا های ترکی با تنوع بسیار خود در بین بهترین غذاهای دنیا رتبه بندی می شود هر کدام ز هفت منطقه این کشور دارای ویژگی خاص خود هستند با وجود غذاهای متمایز هر منطقه طعم و عناصر مشترکی با هم دارند

استانبول اصلی ترین مرکز آشپزی و غذا ها متاثر از غذاهای یونان فرهنگ ترکیه و ارمنستان است. وعده های غذایی در ترکیه معمولا با یک سوپ شروع می شود و نان یکی از عناصر اصلی سفره ای آن ها است و با یک دسر شیرن به اتمام می رسد .

رسم هدیه دادن و دعوت شدن به خانه شان

مردم ترکیه زیاد مهمان به خانه شان دعوت می کنند حتی اگر فقط برای صرف صبحانه یا یک چای معمولی باشد ، ورود به خانه با کفش خیلی مرسوم نیست و به جای آن، به شما دمپایی داده می شود و  اگر برای شام دعوت شدید ، مطمئن شوید که یک شکم گرسنه ی بزرگ دارید چون مردم این کشور عادت دارند بشقاب های مهمانشان را خیلی پر کنند و هیچ بهانه و عذری را هم نمی پذیرند و نیز غذای اصلی معمولا یک وعده ی خیلی بزرگ است و بعد از آن، میوه و آجیل و بعد هم چای و قهوه ترک سرو می شود.

نماز و دین

بیشتر مردم ترکیه مسلمان هستند و بسیاری از آدم‌ها به نماز و دین توجه می‌کنند. در حالی که تفاوت‌های بین اسلام شیعی و سنی نیز در بعضی مناطق ترکیه وجود دارد.

فرهنگ کشور ترکیه

پوشش

در فرهنگ ترکیه، پوشش برای زنان و مردان بسیار اهمیت دارد. زنان برای پوشیدن بهترین لباس‌ها، حجاب و رعایت مقررات اسلامی و مردان نیز برای لباس‌های تمیز و مرتب اهمیت قائل هستند.

روزهای مذهبی

در ترکیه، روزهای مذهبی مسلمانان مانند عید فطر و قربان بسیار اهمیت دارند و جشن‌هایی برای گرامی داشت آنها برگزار می‌شود.

تعطیلات مهم در ترکیه

در فرهنگ ترکیه سه رویداد مهم وجود دارد که تعطیلات سال را نشان می دهد .عید فطر و عید قربان از عیدهای مذهبی و مهم این کشور است تاریخ این جشنواره ها به تقویم قمری بستگی دارد و بنابراین هر سال تغییر می کند.

1 ژانویه : روز سال نو

21 مارس : نوکردی ( نوروز) این روز برای تقویم کردی آغاز سال است و همراه با آتش بازی های بزرگ است ، کردهای ترکیه

این رویداد را به نماد اصلی هویت خود تبدیل کرده اند.

۲۳ آوریل: سنت جورج. جامعه ارتدوکس زیارت خود را در جزیره Büyükada انجام می دهد. سایر رویدادهای این چنینی از تقویم ارتدوکس یونان پیروی می کنند.

۱ مه: می دی. این یکی از مهمترین جشن های سنتی است و فرا رسیدن فصل بهار را جشن می گیرد. این جشنواره معمولا در حومه ی شهر اتفاق می افتد و زنان تاج می بافند و هدایایی را آماده می کنند.

۱۹ مه: جشنواره جوانان و ورزش و بزرگداشت آتاتورک

3.7/5 - (3 امتیاز)
موسسه گاما

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا