دانستنی های ترکیه

معرفی موزه های استانبول + ✔️ 7 مورد از بهترین موزه های استانبول

کی از پر طرف دار ترین شهر های گردشگری ترکیه شهر استانبول است که دارای موزه های متنوع و آثار تاریخی فراوانی است در میان گردشگرانی که سالانه به این شهر سفر می کنند عده زیادی به موزه و آثار تاریخی علاقه دارند در این مقاله به معرفی موزه های استانبول می پردازیم.

موزه پرا استانبول

موزه پرا در منطقه بی اوغلو دارای مجموعه دائمی و نمایشگاه موقتی است و غالب آثار آن را عکس‌، نقاشی و پرتره‌های مختلف تشکیل می‌دهند. بسیاری از آثار موزه پرا قدمتی بین قرن‌های 17 تا 20 میلادی دارند.

آزمون تعیین سطح گاما

این موزه در نزدیکی میدان تقسیم استانبول  قرار دارد و موزه ای هنری و خصوصی است.

مجموعه های دائمی موزه نقاشی های شرق شناسانه (اورینتالیسم)، وزنه ها و ترازوهای آناتولیایی، کاشی و سرامیک های ترکی و بخش عکس مستند هستند .

موزه هنر مدرن

از موزه های معروف استانبول است که کار ها و هنرهای جدید از قرن 20 به بعد در ان به نمایش گذاشته می شود. در این موزه مجموعه‌ای از گالری‌ نقاشی، هنرهای مفهومی و … نمایش  به چشم می خورد برخی از این آثار به صرت دائمی  ، برخی برای مدت زمان خاص یا به صورت مناسبتی در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

رونمایی از این موزه در سال 2004 انجام شد و در حال حاظر از معروفترین موزه های استانبول به شمار می آید.

موزه فرش استانبول

تنها موزه ای است که فقط فرش های ترکیه را به نمایش گذاشته است موزه فرش استانبول است که با جمع آوری فرش هایی با ارزش تاریخی و هنری بسیار بالا که قرن ها قبل به مساجد با یک سنت باستانی اسلامی اهدا شده اند، ایجاد شده است.

این موزه یکی از گرانبهاترین فرش های تاریخ ترکیه را در خود دراد ودارای ۴۴۸ فرش است.تعدادی از فرش ها بر روی دیوار و تعدادی بر روی تخت های گران قیمت در معرض دید قرار دارد.

موزه فرش استانبول

موزه هنر های ترک و اسلامی

یکی از کاخ هایی که به تازگی باز سازی شده و دارای مجموعه ای از کارهای هنری از جمله خطاطی های ارزشمند و مجموعه ای زیبا از فرش های دنیا کاخ عثمانی است.

همچنین در این کاخ فرش هایی در ابعاد بزرگ ، سجاده و فرش های کاخ و صنایع دستی بسیار با ارزش مثل عود‌ دان عثمانی که متعلق به قرن 17 است نگهداری می شود.

موزه سنت ایرنه استانبول

موزه سنت ایرنه استابول در اصل یک کلیسا است که در قرن چهارم به دستور کنستانتین ها ساخته شد و توسط جاستین ها باز سازی شد این کلیسا جزو اولین کلیساهای ساخته شده در استانبول است

این موزه بیش از 100 سال قدمت دارد و در منطقه بشیک تاش قراردارد .موزه نیروی دریایی استانبول در سال 1897 توسط حسن پاشا که وزیر نیروهای دریایی ترکیه بود، بنا و احداث شده است

بیش از چهار هزار قطعه تاریخی با موضوع دریانوردی و دریا و ماکت هایی از سلاطین دریای از دوران عثمانی در آن نگهداری می ‌شود.از جمله این آثا میتوان به موارد ذیل اشاره کرد

  •  کشتی ها و قایق هایی که با طلا تزئین شده اند
  •  ماکت هایی از نیروی دریایی و وسایل مورد استفاده در ماهیگیری و کشتی های نظامی
  • تجهیزات و وسایل موجود در کشتی تفریحی متعلق به آتاتورک
  • اشیاء و مصنوعات تاریخی مربوط به دوره عثمانی
  • اختراعات بسیار کوچک برای تعمیر کشتی های نظامی

موزه نیروی دریای ترکیه

موزه مولوی گالاتا استانبول

موزه مولوی خانه گالاتا در اصل محل سماع دراویش بوده و در حال حاظر نیزاین مراسم در این سماع خانه برگزار می شود به‌همین دلیل از این مکان با نام سماع‌خانه نیز یاد می‌شود.

این سماع خانه در سال ۱۴۹۱ توسط بزرگان عثمانی ساخته شد و اولین شیخ آن یکی از نوادگان مولانا، یعنی «محمد سما» بود.

نمایشگاهی در زیر سماع‌خانه وجود دارد که در آن لباس‌های مولوی، عمامه و لوازم جانبی وی به نمایش گذاشته شده است.

طبقه‌ بالای سماع‌خانه که محفل نامیده می‌شود مجموعه‌ای از آلت‌های موسیقی سنتی خانقاه، خطاطی و کارهای ابر و بادی را به نمایش گذاشته است.

معرفی موزه های استانبول به این جا ختم نمیشود حدود 80 موزه در استانبول وجود دارد که در این جا فقط به 7 مورداز آنها اشاره شده .

چگونه در استانبول تاکسی بگیریم و آشنایی با تاکس های اینترنتی.

معرفی مراکز خرید عمده استانبول

 

 

لطفا امتیاز بدید
موسسه گاما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا