آموزش زبان چینی رایگان از صفر + فیلم و تلفظ (گام به گام)

عذرخواهی در زبان چینی – پنج روش عذرخواهی در زبان چینی + آموزش رایگان زبان

در ادامۀ آموزش رایگان زبان چینی  قراره با پنج روش برای بیان تاسف و عذر خواهی در زبان چینی آشنا بشیم. در واقع قراره یاد بگیریم که به چندر روش میتونیم متاسفم در زبان چینی رو بیان کنیم. در طول روز ممکنه اتفاقای زیادی بیفته که مارو وادار به عذر خواهی بکنه. این اتفاقات ممکنه خیلی کوچک و جزئی یا خیلی بزرگ و حیاطی باشن. ممکنه عذرخواهی ما به خاطر شکستن یه لیوان شیشه ای یا گم کردن یه شیء با ارزش باشه. به هر حال اونچه مهمه اینه که در طول زندگی روزمره ما ممکنه اتفاقات زیادی بیفته که ما نیاز باشه بابتشون عذر خواهی کنیم. و همین موضوع نشون دهنده اهمیت یادگیری بیان تاسف و عذرخواهی در زبان چینیه.

متاسفم به چینی
متاسفم به چینی

غذرخواهی کردن به چینی

طبق روال و اصول همیشگیمون بیاید اول با نحوه صحیح نوشتن و تلفظ عبارت “عذرخواهی کردن” در زبان چینی آشنا بشیم. به “عذرخواهی کردن” در زبان چینی bàoqiàn抱歉 گفته میشه. به طریقه ی صحیح تلفظ و نوشتن این کاراکتر دقت کنید.

نوشتن کاراکتر bào抱در زبان چینی

آموزش نوشتن چینی
آموزش نوشتن چینی

نوشتن کاراکتر qiàn歉در زبان چینی

آموزش نوشتن چینی
آموزش نوشتن چینی

تلفظ bàoqiàn抱歉 در زبان چینی

 

 

پنج روش برای عذر خواهی در زبان چینی

 

不好意思(bù hǎo yì si)-عذر خواهی در زبان چینی

یکی از راه ها برای عذرخواهی در زبان چینی استفاده از اصطلاح不好意思 (bù hǎo yì si) در زبان چینیه. این اصطلاح در لغت به معنای “معنای خوبی نداشتنه” اما اونچه در حال حاضر میتونیم معنا کنیم عبارت ” بابت آن متاسفمه” . از این اصطلاح برای عذر خواهی به خاطر اشتباهات جزئی استفاده میشه.

 

对不起(duì bù qǐ) – متاسفم در زبان چینی

محبوب ترین عبارت برای گفتن متاسفم در چینی استفاده از عبارت 对不起 است. با این حال، نباید به اندازه 不好意思 استفاده بشه چرا که کمی سنگین تر و برای شرایط حساس تریه.对不起 بیشتر در موقعیت های رسمی یا برای تخلفات و اشتباهات جدی تر استفاده میشه. بنابراین، 对不起 باید فقط در شرایطی استفاده بشه که واقعاً خجالت زده یا پشیمانید و می‌خواهید درخواست بخشش کنید.

 

是我的错(shì wǒ de cuò) –عذر خواهی در زبان چینی

اگر میخواید که با چینی صحبت کردنتون مخاطب تون رو تحت تاثیر قرار بدید و مهارت زبانی خودتون رو نشون بدید از عبارت •是我的错 (shì wǒ de cuò) استفاده کنید. این عبارت در لغت به معنای ” اشتباه از منه” یا “من مقصرم” معنا میشه. اما عذرخواهی تنها کاربرد این اصطلاح نیست. یکی دیگه از کاربردای این اصطلاح برای وقتیه که بخواید به دوستان یا خانوادتون ابراز همدردی و همدلی کنید.

 

我错了(wǒ cuò le)  – عذر خواهی در زبان چینی

کاراکتر错 (cuò) به معنای “اشتباه کردن” یا “اشتباه” در زبان چینیه، در زبان چینی، 我错了 معمولاً توسط کودکان هنگام عذرخواهی از والدین ، زن و شوهر هنگام عذرخواهی از همدیگه و موارد مشابه استفاده میشه.مشابه 是我的错، از عبارت 我错了 برای بیان اینکه مقصر هستیم هم استفاده میشه.

 

是我不对(shì wǒ bù duì)  – عذر خواهی به چینی

عبارت 是我不对 در لغت به معنای “من درست نبودم” ترجمه میشه. در موقعیت های مشابه مثل 我错了 و 是我的错 استفاده می شود. این شبیه به گفتن “این بد منه” یا “تقصیر منه” در زبان خودمونه و برای ابراز احساس پشیمانی یا گناه به خاطر انجام یه اشتباه بزرگ یا کوچک استفاده میشه.

لطفا امتیاز بدید
موسسه گاما شیراز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
واتساپ و تلفن آموزشگاه زبان چینی
×