دانستنی های ترکیه

معرفی محله های استانبول ✔️+ تصویر و آدرس

واگر قصد سفر یا مهاجرت به کشور ترکیه و اقامت در شهر برزرگ استانبول دارید شناخت محله های استانبول یکی از ضروری ترین کارها است.

محله های استانبول در بخش اروپایی

از مهمترین محله های بخش اروپایی استانبول محله ساری یر ،بشیکتاش، گالاتا،سلطان احمد و شیشلی از مهم‌ترین محله های استانبول هستند.

آزمون تعیین سطح گاما

محله ساری یر

محله ای که فاصله کمی تا دریای سیاه دارد و شمالی ترین محله استانبول به شمار می رود این محله دارای ویلاهای لوکس اعیان نشین و میزبان بسیاری از شرکت های مهم و سفارت خانه های خاری می باشد.ماهیگیری از تفریحات محبوب این منطقه است و حمل و نقل توسط لنج و قایق امکان پذیر است.

محله ساری یر استانبول

محله بشیکتاش

از محله های لوکس و گرانقیمت استانبول محله بشیکتاش است.این محله در ورودی تنگه بسفر و در نزدیکی محله شیشلی و ساری یر قرار دارد.

کاخ دلماباغچه ،بازار محلی و موزه نیروی در یایی و… از جاذبه های بشیکتاش است.کروز سواری و اقامت در هتل های شیک  از محبوبیت های این منطقه در میان گردشگران است.یکی از مجهزترین استادیوم‌های فوتبال در ترکیه یعنی استادیوم وودافون پارک در بشیکتاش قرار دارد

کاخ چراغان که از جمله شاهکارترین معماری‌های دوره امپراطوری عثمانی مدت هااست که به هتل پنج ستاره‌ تدبدیل شده استو ساخت آن به سال 1870 برمی‌گردد. طراحی آن به سبک باروک بوده و یکی از اقامتگاه‌های سلطنتی مربوط به دوره عثمانی و واقع در محله بشیکتاش محسوب می‌شود.

محله بشیکتاش استانبول

محله گالاتا

محله گالاتا بخشی از منطقه بزرگ  بی اغلو این محله توسط برج تاریخی گالاتا، که به خیابان های قدیمی سنگفرش شده محله و ساختمان های نئوکلاسیک مشرف است شناخته می شود. موزه مولوی و موزه یهودیان ترکیه نیز در این محله قرار دارد در سمت راست برج گالاتا ، بوتیک ها ، گالری ها و فروشگاه های لوازم جانبی بسیاری وجود دارد همچنین رستوران ها و کافه های این منطقه مورد توجه گردشگران قرار دارد.

محله گالاتا در استانبول

برج گالاتا که در این محله قرار دارد دارای یک رستوران است که در آن می‌توانید غذا خوردن در محیطی لوکس و مجلل لذت ببرید.

محله سلطان احمد

محله سلطان احمد استانبول برخی از مهمترین مکان‌های تاریخی و گردشگری این شهر را مانند مسجد سلطان احمد ، مسجد ایا صوفیه، کاخ توپکاپی و آب انبار قصر سلطنتی در خود جای داده است.درواقع قلب تاریخی شهر استانبول این محله است .در خیابان های اطراف کافه و مغازه های صنایع دستی و پوشاک قرار دارند ویکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای استانبول نیز در منطقه سلطان احمد واقع شده است.

محله سلطان احمد استانبول

محله شیشلی

این منطقه در شمال میدان تکسیم قرار دارد و مهاجران زیادی را در آن زندگی می کنند.از مهم‌ترین علت های شهرت شیشلی مستقر شدن مرکز خرید معروف جواهر یا جواهیر است.

از جاذبه‌های توریستی این محله موزه آتاتورک، مسجد تشویکیه، کاخ ایحلامور، موزه ارتش استانبول، پارم دموکراسی، کلیسای هولی اسپریت و مرکز خرید کانیون است.

خانه آتاتورک که امروزه به موزه تبدیل شده است و در حال حاضر آثاری از زندگی مهم‌ترین رهبر ترکیه در آن نگهداری میشود در محله شیشلی واقع شده است.

محله شیشلی در استانبول

محله های استانبول در بخش آسیایی

با وجود اینکه قسمت آسیایی استانبول قدیمی‌تر از قسمت اروپایی است اما جاذبه‌های تاریخی بیش‌تری در بخش اروپایی وجود دارد. امنیت بخش آسیایی نسبت به اروپایی بیش‌تراست.  محله های این منطقه دارای حمعیت کمتری به نسبت اورپایی هستند.

منطقه اسکودار

از محله‌های پرجمعیت بخش آسیایی منطقه اسکودار و حدود نیم میلیون نفر در آن ساکن هستند. این منطقه حال و هوایی محلی و اصیل خود را از آن جا که توریست های زیادی به بخش آسیایی نمی آیند حفظ کرده است.

اسکودار از غرب هم جوار تنگه بسفر و همسایه محله معروف امینونو است. شهرتی که این منطقه دارد به خاطر داشتن خط ساحلی زیبا، برج Maiden’s Tower، تپه Camlica، نخلستان Fethi Pasha چشمه‌ها می باشد.

محله اسکودار استانبول

محله کادیکوی

یکی دیگر از محله های شیک استانبول که در کنار دریای مرمر قرار گرفته کادیکوی است.

 بهترین جزایر استانبول کدامند؟

معرفی 8 مورد از جاذبه های گردشگری استانبول

 

لطفا امتیاز بدید
موسسه گاما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا