دانستنی های ترکیه

نحوه خرید سیم کارت در ترکیه+ انواع اپراتور سیم کارت✔️

صفرتا صد نحوه خرید سیم کارت در ترکیه را با ما همراه باشید.تهیه یک سیم کارت چه برای مسافرتی کوتاه و چه طولانی مدت باعث می شود تا هزینه هایتان کم شود. استفاده از خط اصلی کشورتان هزینه زیادی خواهد داشت .اپراتور های اصلی کشور ترکیه که  ترکسل، ودافون  و ترک تلکام هستند هر سه اپراتورهای قابل اعتمادی هستد. هر سه دارای اینترنت های پر سرعتی هستند و از لحاظ پوشش دهی ترکسل پوشش دهی بهتری دارد.بعد از آن ودافون و درنهایت ترک تلکام پوشش ده خوبی دارند. شما با خرید سیم کارت ترکیه می توانید مکالمات خود را با هزینه کمتری انجام دهید. انواع اپراتور سیم کارت مانند ترکسل اینترنت با سرعت بالا را در ترکیه پشتیبانی می کند. خرید سیم کارت دائمی ترکیه مناسب افرادیست که ساکن آنجا هستند و یا دائما به ترکیه سفر می کنند. همچنین برای آشنایی با مراکز خرید عمده استانبول و اطلاع از اینکه شهر قونیه ترکیه کجاست؟ با ما همراه شوید.

خرید سیم کارت ترکیه در تهران نیز امکانپذیر است؛ اما هزینه بیشتری باید بپردازید.

اپراتور ترکسل

بزرگترین اپراتو کشور ترکیه که پوشش شبکه ای خوبی دارد و دارای اینترنت پرسرعت است اوپراتور ترکسل است.اینترنت های قابل دسترس این اپراتور ۲G، ۳G و ۴G/LTE است .

برای چک کردن اعتبار خود از کد *123# میتوانید استفاده کنید.سیم کارتهای این اپراتور را که از قبل اماده هستد از فروشگاههای رسمی آن در سرتاسر استانبول می توانید خرداری کنید. قیمت سیم کارت ترکسل ارزان نیست ولی از انجایی که رقابت شدید بین این اپراتور با دیگر  اپراتورهای ترکیه دارد، در تاریخ ها و مناسبت های مختلف اقدام به برگزاری جشنواره های تخفیفی برای افزایش فروش خود می کند.

خرید سیم کارت ترکیه

در ارتباط با مالیات خط های این اپراتور باید بگوییم که هزینه مالیات نگهداری و استفاده از خطوط ترکسل حدود ماهانه 2 لیر می باشد به صورت اتوماتیک از حساب سیم کارت کسر می شود.

این اپراتور برای توریست ها بسته های توریستی تهیه کرده است با خرید این پاکت شما می توانید از 20 گیگابایت اینترنت رایگان ، 200 دقیقه مکالمه و قابلیت ارسال و دریافت پیام های واتس آپ و پیامک BIP  به صورت رایگان و به مدت 30 روز  استفاده نمایید.قیمت این بسته ها با توجه به خدماتی که ارائه می دهند متفاوت است.

خرید سیم کارت ترکیه

 اپراتور ودافون در ترکیه

در واقع ودافون به عنوان دومین اپراتور بزرگ ترکیه و یک شرکت مخابراتی بین المللی و رقیب اصلی ترکسل است. تفاوت اصلی ودافون و ترکسل، در مدت زمان فعال بودن سیم کارت های اعتباری می باشد.

مدت فعال بودن سیم کارت های اعتباری ودافون 120 روز است و سیم کارت های اعتباری ودافون یک ماهه هستند. اینترنت آن از نوع 2G، 3G و 4G/LTE است.

اپراتور ودافون مانند ترکسل سیم کارتهای توریستی فراهم کرده است این سیم کارت ها برای توریست ها بسیار مناسب هستند.

امکان خرید سیم کارت ودافون از باجه های نمایندگی یا فروشگاه های این اپراتور در فرودگاه های شهر های مختلف ترکیه امکان پذیر می باشد. اما با توجه به گران بودن اجناس در فروشگاه های فرودگاه خرید سیم کارتاز این فروششگاهها اقتصادی و مقرون به صرفه نیست.

برای اطلاع از اعتبار خود باید کلمه SORGU را به 3636 بفرستید و همچنین برای خرید بسته نیز باید 3636 را شماره‌گیری کنید.

خرید سیم کارت ترکیه

اپراتور ترک تلکام در ترکیه

کوچکترین اپراتور ترکیه ترک تلکام است. این اپراتور دارای پوشش شبکه ای و اینترنتی مناسبی است.بعد از خرید سیم کارت برای فعال سازی سیم کارت شماره 5555 را شماره گیری کنید و پس از فعال سازی است می توانید بسته های ترکیبی تهیه کنید.

این اپراتور با ارائه خدمات و تعرفه های منحصر به فرد به گردشگران از طربق سیم کارت های توریستی و سیم کارت های فقط برای اینترنت، از محبوبیت بالایی در میان مسافران و توریست های سراسر جهان برخوردار است.

خرید سیم کارت ترکیه

مدارک لازم برای خرید سیم کارت در ترکیه

مدارک لازم جهت خرید سیم کارت، به شرح زیر است:

  • پاسپورت
  • پر کردن فرم خرید هنگام خرید از فروشگاهها و نمایندگی های خرید سیم کارت
  • توریست‌ها می‌توانند از انواع سیم کارت اعتباری در ترکیه استفاده کنند.امکان خرید سیم کارت دائمی نیست.
  • اگر قصد دارید بیش از یک ماه در ترکیه بمانید، باید گوشی خود را رجیستر کرده و سیم کارت را ثبت و مالیات آن را بپردازید.

اعتبار سیم کارت ها چقدر است؟

سیم کارت های ترکیه تنها در ترکیه اعتبار دارند و به محض خروج از ترکیه کارایی خود را از دست می دهند و البته در ترکیه هم این سیم کارت ها 3 ماه تا 120 روز اعتبار دارند و اگر در این مدت شارژ و استفاده نشوند باطل خواهند شد.

3.7/5 - (3 امتیاز)
موسسه گاما

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا