دانستنی های ترکیه

آیا استانبول یک مرکز پر رونق برای کسب و کارهای نوپا است؟

آیا استانبول یک مرکز پر رونق برای کسب و کارهای نوپا است؟ همانطور ک میدانید بزرگ‌ترین شهر ترکیه در سال‌های اخیر به‌عنوان یک مرکز مورد

علاقه برای کسب‌وکارهای نوپا و صنایع پیشرفته ظهور کرده است. اینجا در استانبول، با شهری 30 میلیونی، هنوز هم می توانید نام و ثروت خود را

به دست آورید. بسیاری از کسب‌وکارهای نوپا توسط سرمایه‌گذاران باهوش داخلی یا از طریق صندوق‌های خارجی حمایت می‌شوند که حامیان

آن‌ها واقعاً از  پتانسیلی که نسل متفکر فناوری در اختیار دارد، هیجان‌زده هستند. جاه طلبی برای قرار دادن استانبول در صندلی جلو برای نوآوری

جهانی توسط چندین عامل هدایت می شود:

استانبول یک مرکز پر رونق برای کسب و کارهای نوپا( ترک های جوان )

در واقع، ترکیه کشوری است که با وجود خشم های تروریستی اخیر که به دنبال به زانو درآوردن این کشور بوده اند، اما ناکام مانده اند، قطعاً در حال

پیشرفت است. با توجه به این که از 79 میلیون غیرنظامی ترکیه، میانگین سنی ترکیه کمی بیشتر از 30 سال است، به این معنی است که ایده‌ها و

خلاقیت‌های جدید به طور فزاینده‌ای از جوانان باهوش این کشور بیرون می‌آیند.

تا سال 2050، تخمین زده می شود که ترکیه یکی از جوان ترین نسل ها را در مقایسه با جمعیت سالخورده در بقیه اروپا خواهد داشت. استانبول در

حال تبدیل شدن به قطب نوآوری است زیرا مخترعان همفکر خود را به شهری که در اروپا و آسیا قرار دارد می کشاند.

2. روحیه کارآفرینی در کسب و کار های نوپا

استانبول یک مرکز پر رونق برای کسب و کارهای نوپا

برخی از بهترین شرکت‌های فناوری «مارک» از سینمیا تا اسکورت از استانبول ظهور می‌کنند و به «نفوذ» اصلی در صحنه داخلی تبدیل می‌شوند.

طبیعتاً زیرساخت سرمایه گذاری و فناوری اطلاعات در استانبول و اطراف آن ایجاد شده است. استانبول 40 درصد از کل تولید صنعتی کشور را به

خود اختصاص می دهد و یک مرکز تجاری بین المللی است و نزدیک به 60 درصد از کالاهای این کشور از اینجا صادر می شود.

اکوسیستم استارت آپی پر رونق

تنوع سبد استارت‌آپ‌ها در استانبول مانند هر جای کره زمین متنوع است و بخش‌های تجارت الکترونیک از جمله فروشگاه‌های مد الکترونیک، پرداخت

آنلاین، سرگرمی‌ها و پلت‌فرم‌های ویدئویی همگی پررونق هستند. بنابراین کارآفرینان آینده دار طبیعتاً به سمت شهری می روند که می توان تجربیات

سایر متخصصان و کارآفرینان فناوری اطلاعات را به اشتراک گذاشت و مشارکت ها را توسعه داد.

هزینه های زندگی کمترنسبت به اروپا

استانبول در پروژه‌های ساختمانی رونق بزرگی را تجربه می‌کند، اما در مقایسه با بقیه اروپا، هزینه‌های زندگی کاملاً در دسترس مردم است.

دانشگاه های استانبول  با استفاده از از افراد تحصیلکرده و مبتکر، میل به ماندن در مرکز کار را  افزایش می دهد .

حرکت صعودی و اجتماعی

استانبول، همراه با بقیه ترکیه، دارای درصد بالایی از جمعیت است که با فناوری های تلفن همراه و رسانه های اجتماعی آشنا هستند. در واقع 90

درصد نفوذ فناوری های موبایل وجود دارد و نسل فناوری پسند در زمینه بانکداری موبایلی، خرید الکترونیکی فعال است.

به همین ترتیب، این نسل خیلی سریع رسانه‌های اجتماعی را پذیرفت، از فیس‌بوک گرفته تا توییتر و یوتیوب تا خشم دولت که در سال‌های اخیر به

دنبال کنترل دسترسی به رسانه‌های اجتماعی بوده است.

تاثیر مالیات جذب کارآفرینان فناوری اطلاعات

اگرچه محدود به استانبول نیست، اما مزایای مشوق های مالیاتی، پارک های فناوری و تمایل عمومی دولت برای میزبانی فعالیت های تحقیق و

توسعه شرکت ها در مناطق بزرگ شهری وجود دارد تا جایی که استانبول، آنکارا و ازمیر شهرهای بزرگی در جذب کارآفرینان فناوری اطلاعات هستند.

استانبول یک مرکز پر رونق برای کسب و کارهای نوپا

سرمایه گذاری بذر

مدیران صندوق استانبول به ابتکاراتی مانند پلتفرم تجارت الکترونیک Gittigidiyor، Yemeksepeti و سرویس سرگرمی Mars کمک کرده اند. گفته

می شود که استانبول خانه 15 شبکه تجاری، 14 سرمایه گذار اولیه و 12 سرمایه گذار در مراحل اولیه است.

این جامعه همچنین توسط خدمات مبتنی بر ابر، مناطق همکاری و انکوباتورهایی که به ظرافت کسب‌وکارهای پیشرفته در قرن بیست و یکم کمک

می‌کنند، پشتیبانی می‌شود.

گزارش شده است که 500 استارت آپ از زمان تأسیس خود در سال 2015 در 25 شرکت سرمایه گذاری کرده اند و 15 میلیون دلار را به بازار محلی

متعهد کرده اند، در حالی که بزرگترین بانک خصوصی ترکیه Isbank در حال توسعه استعدادهای کارآفرینی جوان است. اتحادیه اتاق ها و بورس های

کالای ترکیه اعلام کرد که از سال 2016 بیش از 63700 استارت آپ راه اندازی شده است.

رشد بازار تجارت الکترونیک

پتانسیل رشد برای بازار تجارت الکترونیک موردی است که یکباره 10 برابر می شود. در سال 2015، نشانگر تجارت الکترونیک در ترکیه 24.7

میلیارد لیر ارزش دارد که کمتر از دو درصد از کل درآمد خرده فروشی است. با این حال، با توجه به نسل جوان ترکیه که فناوری‌ها را بیشتر بپذیرند،

پتانسیل تقویت این رقم بسیار بالا است. بخش تجارت الکترونیک در پنج سال گذشته 22 درصد رشد کرده است و کارشناسان صنعت معتقدند این

تنها اوج آن است.

برای راهنمای کاربردی برای فرودگاه بدروم کلیک کنید.

لطفا امتیاز بدید
موسسه گاما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *