دانستنی های ترکیه

مکانهای دیدنی مارماریس ترکیه

مکانهای دیدنی مارماریس ترکیه کجاست ؟ مارماریس شهری بندری در قسمت جنوب غربی ترکیه با طبیعت و سواحلی بسیار زیبا که از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سراسر دنیا است.

از زیبایی های این شهر می توان به استراحتگاه ساحلی که دارای آب فیروزه ای استکه از برترین و اولین جاذبه های گردشگری مارماریس است.

و روستاهای زیبا ، تپه هایی با درختان کاج و ساحل های شنی طلایی و شهر های باستانی نام برد. از تفریحات این شهر میتوان به کافه گردی و رستوارن گردی در رستورانهای اطراف ساحل ، ورزش های آبی ، پارک های آبی و قایقرانی در آب های کریستالی اشاره کرد.

مارماریس دارای 5 مایل ساحل فوق‌العاده زیبا و هیجان‌انگیز با آب‌های شفاف است که از مارماریس مرکزی تا ایسملر امتداد دارد

ساحل ایچملر

این ساحل که دارای آب کم عمق و شفاف به همراه شن و ماسه های نرم ،رستوران های عالی و اجراهای زنده است. این ساحل در 8 کیلومتری مارماریس قرار دارد و اگر به دنبال یک جای دنج و آرام برای استراحت هستید بهترین مکانی هست که می توانید انتخاب کنید.

ساحل ایچملر مارماریس

غار نیمارا

غارباستانی که قدمتی طولانی دارد و مکانی آیینی در 3000 سال پیش از میلاد مسیح بوده است. ارتفاع فضای داخلی غار بین ۳ تا ۵ متر و پهنای آن ۵ متر می باشد.

این غار در جزیره هون یا بهشهت قرار دارد.

جزیره کلئوپاترا

شهرت این جزیره به خاطر شن های آن که بافتی غیر معمول دارد است و از صدف های نرم ساخته شده است که به طور معمول چنین شن هایی در سواحل مصر یافت می شود.این جزیره دارای یک ساحل ماسه ای نیز می باشد.ویرانه رومی آگورا و آمفی تئاتر که قدمت انها به قرن 4 ام قبل از میلاد میرسد در این جزیره قرار دارد.

نکاتی که باید درنظر بگیرید دراین جزیره این است که :

  • برای حفظ شن و ماسه اهای این جزیره بازدیدکنندگان باید وسایل و کفش های خود را در ورودی ساحل بگذارند.
  • برداشتن شن و ماسه ممنوع می باشد.
  • برای ورود به این جزیره بایدهزینه پرداخت کنید.

برای رفتن به این جزیره باید به روستای کاملی بروید و از انجا از بندر کاملیک با لنج به این جزیره می رسید .این جزیره زیبا در 18 کیلومتری مارماریس قرار دارد

ساحل کلوپاترا مارماریس

ساحل لاک پشت ها

این ساحل در جنوب شهر دالیان ترکیه قرار دارد و محل محل پرورش بزرگ لاک پشت های دریایی و لاک پشت های نادر و در معرض خطر است و ساحلی آرام و دنج است.

ساحل کیزکومو در اورهانیه

ساحا کیزکومو با یک نوار ماسه ای در 27 کیلومتری مارماریس قرار دارد.از تفریحات این منطقه رفتن به دل دریا با قایق های مارتی مارینا و ورزش های آبی است.این منطقه همچنین دارای ویلاهای لوکس هست و رستوران های محلی اورهانیه نیز محل خوبی برای صرف غذا های محلی و.. است.

ساحل کیزکومو مارماریس

ساحل و جنگل در تفریح گاه تورونج

 

تفریح گاه تورونج که در بین تپه های جنگلی قراردارد در 20 کیلومتری مارماریس قرار دارد. این تفریح گاه دارای ساحلی با آبه ای آرام و شفاف است .

از سرگرمی های این منطقه میتوان به آفرود سواری، دوچرخه سواری، قدم زدن در جنگل‌ها، شنا ،جت اسکی و قایق سواری نام برد.

همچنین این منطقه دارای درختان انار، توت انجیر و آلو است.

تورونج مارماریس

شهر دالیان

شهرت جهانی دالیان به‌خاطر رودخانه دالیان، ساحل ایزتوزو، کارتاکارتاس، حمام گِل ،ساحل ماسه‌ای ایزوتو و شهر باستانی کائونوس است .

قلعه مارماریس

اگر عاشق  تاریخ هستید بازید قلعه مارماریس برایتان قطعا جذاب خواهد بود. قدمت این قلعه به 1440 سال قبل از میلاد مسیح بر می گردد ،این قلعه توسط یونانی ها ساخته شده است و در سال 1991 به عنوان موزه باستان شناسی شروع به فعالیت کرده است. این قلعه دارای 7 قسمت است که فقط دو قسمت آن برای بازدید عمومی و بیقه به عنوان سالن باستانشناسی ،گالری های هنری و انبار استفاده می شود.

قلعه مارماریس همه روزه از ساعت 8 ونیم صبح تا ساعت 7 بعداز ظهر باز است.

دهکده تورگوت

یکی دیگر از مکانهای دیدنی مارماریس ترکیه دهکده تورگوت است .این دهکده 31 کیلومتری جنوب غربی مارماریس قرار دارد . از جمله جاذبه‌های تفریحی و دیدنی این روستا آبشار و قلعه تورگوت، شهر باستانی هیگاسوس، ساحل زیبا، کلوپ قایق‌های بادبانی، فروشگاه‌های فرش، رستوران‌ها و کافه‌هایی که به فاصله 2 کیلومتر کنار هم قرار گرفته‌اند هستند.

دهکده تورگوت مارماریس

آشنایی با فرهنگ ترکیه

شهر قونیه ترکیه کجاست؟

 

 

 

 

لطفا امتیاز بدید
موسسه گاما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا