آموزش زبان انگلیسی رایگان صفر تا صد [گام به گام]کمک آموزشی زبان انگلیسی

اصطلاحات اینستاگرام به انگلیسی: 📱 توضیح و آموزش مفهوم هر اصطلاح

اینستاگرام، از زمان راه‌اندازی در سال 2010، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی در جهان تبدیل شده است. این برنامه، که ابتدا به عنوان یک ابزار ساده برای به اشتراک‌گذاری عکس‌ها شروع به کار کرد، حالا به یک پلتفرم چندوجهی با قابلیت‌هایی مانند استوری‌ها، ویدیوهای زنده، و تجارت الکترونیک تبدیل شده است. اینستاگرام نه تنها به افراد امکان می‌دهد تا لحظات زندگی خود را به اشتراک بگذارند، بلکه فرصت‌هایی برای برندسازی شخصی، بازاریابی دیجیتال، و گسترش کسب‌وکارها فراهم می‌کند.

در ادامه سری مقاله های آموزش گام به گام گرامر انگلیسی، به معرفی اصطلاحات اینستاگرام می پردازیم و درباره این صحبت می کنیم که هر کدام چه معنا و مفهومی دارند.

آزمون تعیین سطح گاما

اینستاگرام

لیست اصطلاحات اینستاگرام به انگلیسی:

Algorithm

آلگوریتم اینستاگرام است که مشخص می کند که هر کاربر اینستاگرام در فید خود پست ها را به چه ترتیبی مشاهده کند. براساس همین الگوریتم است که ممکن است پستی تعداد دفعات بیشتری دیده شود یا اینکه اصلا وارد فید بسیاری از افراد نشود.

I absolutely hate Instagram’s new algorithm. It’s a mystery how it actually works and has confused me a lot.

(از الگوریتم جدید اینستاگرام متنفرم. یک راز است که چه طور می کند و من را به شدت گیج کرده است.)

 

Bio

بیوگرافی قسمتی است که زیر نام کاربری هر فرد قرار گرفته و محلی است برای نوشتن توضیحی درباره خود. اکثر مردم درباره وضعیت تحصیلی و علاقه خود در این قسمت اطلاعاتی را اضافه می کنند.

I like your Bio on Instagram. It’s short but eye catching!

(از بیوگرافی اینستاگرامت خوشم می آید. کوتاه ولی چشمگیر است.)

 

Handle

این کلمه شیوه دیگری برای اشاره به نام کاربری افراد در اینستاگرام است. یعنی همان نامی که در بالای صفحه در رنگ مشکی مشخص می شود. بعضی از افراد ترجیح می دهند که از نام واقعی خود به عنوان handle استفاده کنند و بعضی دیگر کلمات دیگری که برای آن ها مفهوم خاصی دارد.

Do you think it’s safe to use your real name as your Instagram handle? I mean, it makes it easy for creepy people to stalk you online.

(فکر می کنید که استفاده از نام واقعی ات به عنوان یوزنیم اینستاگرام امن باشد؟ منظورم آن است که این طوری راه برای آدم های عجیب و غریب باز می شود که در فضای مجازی حرکاتت را کنترل کنند.)

 

Caption

به متن زیر عکس ها caption گفته می شود. اینکه در این قسمت چه باید نوشت به سلیقه هر فرد بستگی دارد. برای کپشن های اینستاگرام محدودیت خاصی وجود دارد: متن کپشن نمی تواند از دو هزار حروف الفبا فراتر رود. همچنین این محل می تواند برای منشن کردن افراد یا زدن هشتگ مورد استفاده قرار بگیرد.

The influencer writes long emotional captions for her posts. As she’s a really good writer this has gained her a large audience.

(اینفلوئنسر کپشن های طولانی و احساساتی برای پست هایش می نویسد. از آنجا که نویسنده خیلی خوبی است این کار مخاطبان زیادی برای او فراهم آورده است.

 

User Generated Content (UGC)

وقتی که افراد از محصول برند خاصی در عکس های استفاده می کنند و به معرفی آن می پردازند در حقیقت وارد بازی user generated content در اینستاگرام می شوند. این دقیقا همان چیزی است که صاحبان مشاغل یا خدمات در اینستاگرام به دنبال آن هستند. هر چه قدر که UGC آن ها بالاتر باشد، زمینه برای معرفی محصولاتشان بیشتر فراهم می شود. به همین دلیل آن ها ممکن است که به دنبال راهی باشند که افراد بیشتری را در معرفی خدمات یا محصولات خود درگیر کنند.

I wonder what approach we should take to get more UGC from Instagram.

(در عجبم که باید چه شیوه ای را برای گفتن UGC بیشتر در اینستاگرام در پیش بگیریم.)

 

Gallery

منظور از گالری همان قابلیت اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن چندین عکس در یک پست است. اینستاگرام اجازه اضافه کردن ده عکس را در هر پست می دهد.

Instead of posting many pictures in a row, just use Instagram gallery to have a few pictures on a single post.

(به جای اینکه عکس های زیادی را پشت سر هم پست کنی، از گالری اینستاگرام استفاده کن که توی هر پست چند تا عکس داشته باشد.)

instagram1

Archive

اگر دلتان نمی خواهد که عکسی را پاک کنید ولی از طرفی نمی خواهید آن را روی صفحه اینستاگرام خود نیز ببینید، بهترین راه انتقال آن به آرشیو اینستاگرام است. پست های آرشیو شده فقط برای شما قابل مشاهده هستند.

Why can’t I see any of your Instagram posts? Did you delete them or just archive them?

(چرا نمی توانم پست های اینستاگرامت را ببینم؟ آن ها را پاک کرده ای یا آرشیو؟)

Saved posts

زیر هر پست محلی برای ذخیره و انتقال آن به library اینستاگرام هست که بعد از طریق پروفایلتان در اینستاگرام قابل دسترسی است.

My saved posts on Instagram are mostly fan arts of my favorite books.

(بیشتر پست های ذخیر شده من روی اینستاگرام فن آرت های کتاب های مورد علاقه ام هستند.)

Engagement

این کلمه به تعامل کاربران اینستاگرام اشاره دارد. ارتباط های مستقیمی که از طریق نظر گذاشتن، باکس های سوال ها و یا پخش زنده ایجاد می شود و می توان درباره مسئله ای با یک دیگر گفت و گو کرد.

If you want to have a popular personal blog on Instagram, you need to learn how to increase your engagement.

(اگر می خواهی که یک وبلاگ شخصی موفق در اینستاگرام داشته باشی باید یاد بگیری که چه طور تعامل خود را در اینستاگرام بالا ببری.)

Engagement rate

این اصطلاح به تعداد لایک ها و کامنت هایی اشاره دارد که برای هر پست دریافت می کنید. بنابراین هر چه تعداد لایک ها و کامنت های شما بیشتر باشد از engagement rate بالاتری برخوردار هستید.

Do you know what the most effective way of increasing your Instagram engagement rate is?

(می دانی موثرترین راه بالا بردن درجه تعاملات در اینستاگرام چیست؟)

Organic reach

رشد طبیعی مخاطبان در اینستاگرام به زمانی اشاره دارد که می توانید مخاطبان جدیدی را فقط از طریق کیفیت محتوای خود جذب کنید و نه از طریق شیوه های تبلیغاتی و با پرداخت پول.

I can’t afford a promotion for my blog, so I should focus on organic reach of my Instagram page.

(من پول تبلیغ کردن وبلاگم را ندارم پس باید روی رشد طبیعی صفحه اینستاگرامم تمرکز کنم.)

Double tap

به عمل دوبار ضربه زدن بر روی یک پست برای لایک کردن آن اشاره دارد.

Double tap if you enjoyed our video!

(اگر از ویدیو ما لذت ببرید دو بار ضربه بزنید.)

Direct Message (DM)

محلی برای ارسال پیام شخصی برای افراد دیگر یا ایجاد گروه های چت چند نفره است. نکته قابل توجه درباره DM آن است که به عنوان یک فعل مورد استفاده قرار می گیرد.

I’m a bit busy these days, so it’d be great if you stopped DMing me all the time.

(این روزها کمی سرم شلوغ است، پس اگر دیگر این قدر در دایرکت بهم پیام ندهی خوب می شود.)

Insight

ویژگی که فقط روی حساب های کاربری تجاری قابل مشاهده است و به شما اجازه می دهد که عملکرد پست خود را مشاهده کنید. مواردی مثل اینکه چند نفر پست شما را ذخیره کرده اند یا دایرکت کرده اند یا اینکه افرادی که پست شما را دیده اند از چه طریقی به آن برخورده اند.

My insight is telling me that one hundred people discovered my new post from hashtags.

(اینسایتم بهم می گوید که صد نفر پست جدیدم را از طریق هشتگ پیدا کردند.)

Tag / mention

زمانی که روی عکس خود مستقیم به پیج اینستاگرام فرد دیگری لینک می دهید به آن تگ کردن گفته می شود. اگر این ارجاع در بخش کامنت ها اتفاق بیفتد از آن به عنوان mention یاد می کنیم.

If you’re going to put our pics from today on your Instagram, please do tag me on them all.

(اگر می خواهی عکس های امروزمان را بگذاری روی اینستاگرامت، لطفا من را روی همه آن ها تگ کن.)

He mentions me in the comment sections of different posts all the time.

(او مرا در بخش نظرات پست ها زیادی منشن می کند.)

Followers

به افرادی اشاره دارد که شما را در این شبکه اجتماعی دنبال می کنند.

My best friend is a famous influencer with 100 K followers. She just posts about her daily life there, but it seems like lots of people love her lifestyle.

(بهترین دوستم یک اینفلوئنسر مشهور با صدهزار دنبال کننده است. او فقط درباره زندگی روزمره اش پست می گذارد، اما به نظر می آید که خیلی از مردم سبک زندگی او را دوست دارند.(

Follower growth rate

به درصد رشد مخاطبان یک حساب در طول یک باز زمانی معین اشاره دارد.

My follower growth rate on Instagram has dropped significantly.

(درصد رشد مخاطبانم در اینستاگرام به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.)

Notifications

منظور اعلان هایی است که پس از دریافت یک پیام یا کامنت جدید و یا زمانی که کسی شما را منشن یا لایک می کند دریافت می کنید. در کل نشان دهنده آن است که کسی شما را به نحوی در این شبکه اجتماعی مخاطب قرار داده است.

Whenever I get a notification on Instagram it’s my mum sending me memes she finds interesting.

(هر وقت که روی اینستاگرام یک اعلان می گیرم مامانم است که برایم پست هایی که در نظرش جالب هستند را برایم می فرستد.)

Impressions

به تعداد دفعاتی اشاره دارد که یک پست باز و دیده می شود. از طریق آن می توانید بفهمید هر پستی را افراد از کجا باز کرده و دیده اند.

My Instagram impressions go up day by day. I’m quite happy about that.

(ایمپرشن های اینستاگرامم روز به رو بالاتر می رود. خیلی در این بره خوش حال هستم.)

Hashtags

از طریق گذاشتن کلمه ای خاص پس از # ایجاد می شوند و در صفحه های تگ مخصوص قرار می گیرند که با سرچ کردن در اینستاگرام قابل دسترسی هستند.

Hashtags have been quite useless for my followe growth rate.

(هشتگ ها برای درصد رشد دنبال کننده های من بی اثر بوده اند.)

Brand hashtags

خیلی از صاحبان مشاغل و برندهای مختلف هشتگی به نام تجارت خود ایجاد می کنند که افرادی از خدمات یا محصولات آن ها استفاده می کنند، بتوانند هشتگ را به پست های خود اضافه کنند و نوعی اشتراک ایجاد شود. آن ها در حقیقت راهی برای گفتن UGC هستند که کمی پیشتر به آن اشاره کردیم.

I think we need to create a hashtag for our brand to increase our UGC.

(به نظرم باید برای برندمان یک هشتگ ایجاد کنیم به منظور بالا بردن محتوای تولید شده توسط مشتریانمان.)

Popular hashtags

به هشتگ هایی اشاره دارد که بیشترین میزان اشتراک عکس را دارد و در حقیقت پرطرفدار هستند.

Your post can get lost in a popular hashtag. Try something less popular where your content has more chance for being discovered.

(پست تو می تواند در یک هشتگ پرطرفدار گم شود. یک هشتگ کم طرفدارتر را انتخاب کن جایی که محتوای تو شانس بیشتری برای دیده شدن دارد.)

Goetag     

فعلی که به اضافه کردن مکان گرفتن عکس زیر نام کاربری تان بالای عکس پست شده اشاره دارد.

You never goetag your posts, do you?

(تو هیچ وقت برای پست هایت مکان نمی زنی، مگر نه؟)

Influencer

به فردی اشاره دارد که از طریق ارائه محتویاتی درباره سبک زندگی خود محتویاتی تولید و روی صفحه خود به اشتراک می گذارد و از این طریق مخاطبان زیادی جذب می کند.

Becoming an influencer isn’t as easy as you may think. It’s a full time job that requires your attention all throughout the day.

(اینفلوئنسر شدن آن قدر که فکر می کنی آسان نیست. در حقیقت یک شغل تمام وقت است که به توجه تو در تمام طول روز نیاز دارد.)

Influencer marketing

منظور زمانی است که برندهای مختلف با پرداخت پول به اینفلونسرها از آن ها می خواهند که محصولاتشان را تبلیغ یا پروموت کنند.

Influencer marketing has turned into a huge business.

(اینفلوئنسر مارکتیک به بیزنسی بزرگ تبدیل شده است.)

Influencer CMP

به ارزش تجاری یک اینفلوئنسر گفته می شود. به اینکه چه قدر می توانند برای یک برند مخاطب جدید جذب کنند. این مسئله معمولا براساس تعداد فالورها و لایک های فرد سنجیده می شود و بر روی پولی که برای تبلیغ کردن یک محصول دریافت می کند اثر می گذارد.

Do you know what a good influencer CMP is?

instagram2

به پست های تبلیغاتی اشاره دارد که افراد برای انجام دادنشان پول دریافت می کنند.

Is there a way to remove the sponsored ads from your Instagram feed? I absolutely hate them.

راهی برای حذف کردن تبلیغات اسپانسر شده از فید اینستاگرام وجود دارد؟ خیلی از آن ها بدم می آید.

Brand representatives

به افرادی گفته می شود که در ازای دریافت رایگان یک محصول یا مبلغی پول به عنوان نماینده یک برند فعالیت و محصولات یا خدمات آن ها را تبلیغ کنند.

  • Do you know what a brand representative is?
  • A bran rep is an influencer who promotes a brand’s products and shares news related to it.
  • می دانی که یک نماینده برند کیست؟
  • نماینده یک برند اینفلوئنسری است که محصولات یک برند را تبلیغ می کند و خبرهای مربوط به آن ها را نشر می دهد.

Instagram stories

داستان های 24 ساعته در غالب فیلم یا عکس که در بالای فید اینستاگرام ظاهر می شوند. در صورتی که این داستان ها هایلایت شوند راه خود را به پروفایل شخص باز می کنند ولی در غیر این صورت بعد از یک روز پاک می شوند. هر چند در بخش آرشیوها برای خود فرد قابل دسترسی هستند.

Did you see Rosalind’s new Instagram story? Basically she invited all her friends to her birthday party but me.

استوری جدید اینستاگرام روزالین را دیدی؟ عملا همه دوست هایش را به مهمانی تولدش دعوت کرده به جز من.

Highlights

قسمتی روی پروفایل که در آنجا می توان استوری های ذخیره شده را مشاهده کرد.

Your highlights are those Instagram stories you choose to feature on your profile.

هایلایت ها استوری هایی هستند که تصمیم می گیری روی پروفایلت نمایش بدهی.

Boomerang

بومرنگ ها ویدیوهای کوتاه بی صدایی هستند که مدام تکرار می شوند.

A viral boomerang features a baby crying whenever he sees a cat.

بومرنگ وایرال شدن نوزادی را نشان می دهد که با دیدن یک گربه می زند زیر گریه.

Instagram live

ویدیوهای پخش زنده که راهی برای ارتباط مستقیم و همزمان بین یک فرد با دنبال کننده هایش هستند.

We’re going live tonight to talk about something important.

امشب لایو زنده داریم تا درباره مسئله مهمی صحبت کنیم.

Polls

منظور کوئسشن باکس هایی است که می توانید برای درگیر کردن مخاطبان خود روی اینستاگرام بگذارید.

Creating polls on your Instagram stories is a way to engage your audience.

ایجاد پل ها روی استوری اینستاگرام راهی برای درگیر کردن مخاطبانتان است.

Exits

به تعداد افرادی اشاره دارد که بدون کامل نگاه کردن یک استوری از آن رد می شوند.

You’re saying that exits is the number of people who left your story without watching it?

داری می گویی که بازگشتی ها تعداد افرادی است که بدون نگاه کردن استوری از آن رد می شوند؟

IGTV

جایی که می توان ویدیوهایی که تا یک ساعت طولانی باشد آپلود کرد.

You should definitely post this on your IGTV.

تو باید این را روی آی جی تی وی پست کنی.

سخن پایانی

در نهایت، اینستاگرام یک ابزار قدرتمند و چندوجهی است که می‌تواند برای اهداف مختلف از جمله ارتباطات شخصی، توسعه حرفه‌ای و بازاریابی استفاده شود. در عین حال، کاربران باید نسبت به مسائل مربوط به حریم خصوصی و تأثیرات احتمالی آن بر سلامت روانی خود آگاه باشند. همچنین، مهم است که کاربران به دنبال راه‌هایی برای استفاده مسئولانه و معتبر از این پلتفرم باشند، به ویژه در زمینه تشخیص و مقابله با اطلاعات نادرست و حفظ تعادل سالم بین زندگی واقعی و حضور آنلاین.

(چنانچه به دنبال موسسه آموزشی مناسبی برای یادگیری زبان در شهر تهران هستید می توانید لیست بهترین آموزشگاه های زبان تهران را چک کنید.)

2.5/5 - (2 امتیاز)
موسسه گاما

مژده آتش آب پرور

دانشجوی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی و علاقه مند به هر چیزی که مرتبط با دنیای زبان انگلیسی باشد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
کارشناسان ثبت نام زبان
×