آموزش رایگان عکاسی

آموزش ساخت یک استدیو عکاسی استاندارد ✔️ +  راهنمای گام به گام

 

داشتن استدیو عکاسی  بسیار جذاب است. هرچند که عکاسی در فضای باز می‌تواند نتایج شگفت‌انگیزی داشته باشد، اما گاهی اوقات شما به یک استودیو نیاز دارید. این راهنمای شگفت‌انگیز به شما کمک می‌کند تا بفهمید چگونه می‌توانید استودیوی عکاسی خانگی خود را راه‌اندازی کنید و عکس‌های استودیویی خیره‌کننده بگیرید!

آیا کسب‌وکار عکاسی دارید و به دنبال حرکت بعدی هستید؟ بهترین کسب‌وکارها همیشه به دنبال راه‌هایی برای بهبود هستند و فرآیندهای بهتری را برای تولید درآمد بیشتر اتخاذ می‌کنند. راه‌اندازی استودیوی عکاسی خود یک سرمایه‌گذاری قابل توجه است. اگر در مرحله‌ای هستید که کسب‌وکار شما، شخصیت برند شما را مشخص می‌کند.

پس این مقاله برای شما مناسب است و توضیح می‌دهد که چگونه استودیو عکاسی خود را راه‌اندازی کنید. سپس کنترل کامل فرآیند کار عکاسی را به شما نشان می‌دهد. علاوه بر این، هزینه‌های سنگینی که هنگام آماده شدن برای فیلم‌برداری در یک استودیو حرفه‌ای اجاره‌ای متحمل می‌شوید را نیز حذف می‌کند.

داشتن یک استدیو عکاسی شخصی تخیل شما را از محدودیت استاندارها آزاد می‌کند و به شما امکان می‌دهد از رقبا متمایز شوید. راه اندازی یک استدیو عکاسی جز ضروری ترین موارد یک عکاس حرفه ای است. در این مقاله، ما در مورد هر چیزی که برای ساختن اولین استودیو عکاسی خود باید بدانید صحبت خواهیم کرد و به شما آموزش خواهیم داد چطور استدیو خودتان را راه اندازی کنید.

راه اندازی استودیو عکاسی

نکاتی برای راه‌اندازی آتلیه عکاسی خانگی

  • استودیو عکاسی شما در کجا باید واقع شود؟

تصمیم‌گیری برای ساخت استودیو به لیست مشتریان شما بستگی دارد. اگر شما یک عکاس پرتره هستید که مشتریان آن از خانواده‌های محلی تشکیل شده است، یک مکان محلی کافی است. با این حال، اگر عمدتاً عکاسی محصول یا مد انجام می‌دهید، کسب‌وکار شما بهتر است در نزدیکی مرکز شهر واقع شود.

هزینه‌های استودیو عکاسی نیز می‌تواند یک عامل بازدارنده باشد. هزینه فضای اداری با فاصله استودیو شما از مرکز تجاری شهر نسبت عکس دارد. ممکن است بتوانید با هزینه کمتر در بالای شهر، یک منطقه بزرگ‌تر با پارکینگ بیشتر و مناظر باز به دست آورید. اما اگر نیاز دارید که در مرکز شهر باشید، زندگی و کار خارج از خانه گزینه‌ای است که می‌توانید آن را بررسی کنید.

شما همچنین باید هزینه بیمه را در سرمایه‌گذاری استودیو لحاظ کنید. در نهایت اگر به خاطر پول و بودجه محدود هستید، محل زندگی خود را به یک استودیوی عکاسی خانگی تبدیل کنید.

توصیه می‌شود اطلاعات مکان‌ها را جمع‌آوری کنید و از اجاره‌های رایج در مکان‌های استودیویی احتمالی مطلع شوید. مطمئن شوید که هزینه‌های حمل‌ونقل و افزایش مقیاس شما نیز در نظر گرفته شده است.

نرخ‌های دیگر عکاسان در زمینه کاری خود را بررسی کنید و سعی کنید ارزشی که یک استودیو برای کار شما به ارمغان می‌آورد را تخمین بزنید. در ارزیابی خود صادق باشید و از نظرخواهی از همسالان خود نترسید. اگر ارزش کار خود را فاقد کیفیت می‌دانید، ابتدا باید بر روی پر کردن شکاف‌های مجموعه مهارت‌های خود کار کنید.

  • مسائل طراحی داخلی استدیو عکاسی

هنگامی که در مکانی برای استودیو عکاسی خود مستقر شدید، باید به حوزه تخمین هزینه تعمیرات و بازسازی مورد نیاز آن مکان بروید. حوزه‌هایی که در آن تخصص دارید را ارزیابی کنید و فضای فیزیکی موجود را در نظر بگیرید. “اندازه‌های مختلف فضا برای انواع مختلف آتلیه‌های عکاسی خانگی اعمال می‌شود. و این بدان معنی است که شما باید فضای خود و ژانر عکاسی استودیویی خود (اندازه سوژه‌ها) را زودتر در نظر بگیرید.

عکاسان پرتره به فضایی برای یک صفحه پس‌زمینه، یک میز کار، یک کمد بایگانی برای چاپ، مبلمان، مجلات و اسباب‌بازی‌ها نیاز دارند. سه مورد آخر کمک می‌کند که تأثیر خوبی بر مشتریان شما بگذارد. آن‌ها همچنین به ایجاد یک فضای مثبت برای تبلیغات دهان‌به‌دهان برای مجموعه عکاسی شما کمک می‌کنند. از سوی دیگر، عکاسان غذا ممکن است به یک میز و صندلی به همراه یک قسمت آشپزخانه نیاز داشته باشند. عکاسان محصول به سوغاتی‌ها و چیزهای خوش‌دست نیاز دارند تا به عنوان لوازم عکاسی استفاده شوند.

رنگ دیوارها باید از نوع جلوه‌های عکاسی که بیشتر برای دوربین خود ترجیح می‌دهید پشتیبانی کند. رنگ‌های ملایم مانند سفید بسیار عالی هستند. اگر می‌خواهید انعکاس نور بیشتری داشته باشید و می‌خواهید سایه‌ها را از بین ببرید، رنگ‌های ملایم انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر قصد دارید تابش خیره‌کننده را تحت کنترل داشته باشید، روکش‌های مات بهتر از براق هستند. از کف‌پوش‌های چوبی یا مرمری صاف استفاده کنید، زیرا اغلب باید پایه‌ها را جابه‌جا کنید.

چنین کف‌پوش‌هایی همچنین ظاهری زیبا به استودیوی عکاسی رؤیایی شما می‌بخشد. فضاهای خالی و دیوارهای خالی که مشتریان شما به آن توجه خواهند کرد، یک نه بزرگ است. به یاد داشته باشید که شما فقط چیزی را می‌فروشید که می‌توانید نشان دهید. بنابراین، فضای انتظار خود را با نمونه‌های چاپی از بهترین کارهای خود پر کنید.

  • تجهیزات روشنایی استدیو عکاسی

نورپردازی مناسب برای انتقال مناسب پیام برند، بسیار مهم است. عکاسان محصولی که از جواهرات، لوازم ورزشی، لباس یا تجهیزات عکس می‌گیرند، باید USP سوژه را ثبت کنند. موقعیت منبع نور لکه‌های روشن و تاریکی ایجاد می‌کند که قدرت فوق‌العاده‌ای به یک پرتره می‌دهد.

حتی می‌توانید رنگ‌ها و حالت‌های طبیعی را برای تأکید بر ویژگی‌های سوژه تغییر دهید. شما می‌توانید با داشتن پنجره‌هایی رو به شمال و جنوب از نور طبیعی خورشید به نفع خود استفاده کنید. متأسفانه نور روز ثابت نیست و روزهای ابری شما را مجبور به استفاده از منابع نور مصنوعی می‌کند.

  • چراغ‌های بارق

تفاوت بین اسپیدلایت ها و چراغ‌های بارق عمدتاً در میزان نوری است که هر کدام می‌توانند تأمین کنند. اسپیدلایت ها اقلام سبک‌وزن و قابل حملی هستند که می‌توانند در فضای باز و همچنین در تنظیمات دوربین استفاده شوند. بارق های تک نوری می‌توانند تا 1000 وات توان متمرکز را ارائه دهند.

آن‌ها مزیت طیف وسیع‌تری از اصلاح‌کننده‌های نور پشتیبانی را دارند. آن‌ها برای استفاده با دیفیوزرهای هشت‌ضلعی، سهمی و سافت باکس عالی هستند و امکان کنترل بیشتر در دست‌کاری نور را فراهم می‌کنند.

چراغ‌های بارق معمولاً بسیار گران هستند و برای مدل‌های سطح بالا تا 500 دلار افزایش می‌یابند. چراغ‌های فرنل از عدسی‌هایی با حلقه‌های متحدالمرکز متوالی استفاده می‌کنند که هر کدام نور عبوری را به گونه‌ای خم می‌کنند که منجر به یک پرتو قدرتمند نور می‌شود.

این چراغ‌ها برای عکس‌های دور از وسایل در عکاسی محصول مناسب هستند. چراغ‌های لنز فرنل برای روشن کردن اتاق‌های تاریک عالی هستند، اما گران‌تر هم هستند.

اگر حق‌الزحمه شما هزینه‌های اضافی را پوشش می‌دهد، از لامپ‌های فرنل استفاده کنید. بسیاری از دوربین‌های DSLR یا بدون آینه مدرن، تنظیمات فلاش روی دوربین خود را دارند. اما با چراغ‌قوه‌های متصل می‌توانید تحرک و انعطاف‌پذیری خود را از دست بدهید.

  • لامپ‌های ال ای دی

در حالی که نور نرم و طبیعی برای عکاسی در فضای باز، آتلیه شما عالی است. عکس‌ها بدون منبع ثابت نور مصنوعی کار نمی‌کنند. برای کنترل نور مصنوعی، به تجهیزات نورپردازی مناسب نیاز دارید. با لامپ‌های LED مدرن می‌توان نور ثابت و پیوسته را با قیمتی کمتر از 20 دلار به دست آورد. این‌ها را با فیلترهای رنگی و نوارهای نورپردازی DIY ترکیب کنید تا طیف قابل توجهی از رنگ‌ها را تولید کنید. این لامپ‌ها برای عکاسی روی میز، از جمله عکاسی از غذاها و وسایل ثابت، عالی هستند.

  • چراغ‌های سرعتی

برای عکاسی با فلاش، به چراغ‌های سرعت یا لامپ‌های استروبوسکوپی (معروف به چراغ‌های استروب) نیاز دارید. هر دوی این نورها فلاش‌های کوتاه و روشن ایجاد می‌کنند که به سوژه شما شخصیت می‌بخشد. آن‌ها برای جلوگیری از نور خورشید و ایجاد سایه‌های عمیق عمل می‌کنند. عکاسان مبتدی می‌توانند کیت‌های مناسب Speedlight را با قیمت کمتر از 150 دلار به همراه کنترل بی‌سیم، سافت باکس استودیویی، چتر سفید شفاف و فلاش دریافت کنند.

  • اصلاح‌کننده‌ها

اصلاح‌کننده نور قطعه‌ای از تجهیزات است که جهت و انتشار نور را قبل از رسیدن به سوژه کنترل می‌کند. یک پرتو به شکلی نامطلوب، بافت و پوست تن را جزئیات می‌دهد. همچنین سایه‌های سختی ایجاد می‌کند که کنتراست ناسازگاری به تصویر شما می‌دهد. به همین دلیل است که شما به ‌وسیله‌ای برای پخش نورهای روشن نیاز دارید.

  • چترها

چترهای عکاسی نیمه شفاف هستند و نور سفید ملایمی را ارائه می‌دهند. از این‌ها برای تصاویری با نور یکنواخت استفاده کنید. چترهای انعکاسی دارای سطوح براق رو به نور هستند که انعکاس ثابت‌تری ایجاد می‌کنند. این‌ها برای پرتره‌ها و گرافیک‌های تبلیغاتی عالی هستند.

  • سافت باکس‌ها

وقتی می‌خواهید مدل خود را بدون روشن کردن پس‌زمینه برجسته کنید، سافت باکس‌ها گزینه هوشمندتری هستند. این‌ها چترهایی به شکل مستطیل یا هشت‌ضلعی با پوشش انتشاری هستند که نور ملایم را در ناحیه کوچک‌تری نسبت به چتر پخش می‌کنند.

  • Scrims

چترها و سافت باکس‌ها حرکت، تمرکز و قابلیت حمل محدودی دارند. Scrims صفحه‌نمایش‌های صافِی هستند که می‌توانند فوکوس دقیق‌تری را برای نور ملایم فراهم کنند. اکثر عکاسان حرفه‌ای مایل‌اند از این‌ها برای کارهای با کیفیت بالا استفاده کنند. عکاسان پرتره گاهی اوقات برای ایجاد کنتراست ملایم روی صورت با بیرون زدن مناطق سایه‌دار و روشن نیاز به یک وسیله برای ایجاد زیبایی بیشتر دارند. این‌ها پخش‌کننده‌های دایره‌ای کوچکی هستند که نور را روی صورت مدل می‌کشند.

  • انواع فیلتر لنز دوربین و چرا به آن‌ها نیاز دارید

فیلترها می‌توانند شدت رنگ نور طبیعی را تصحیح کنند، نوردهی را درست کنند و جلوه‌ای را به یک عکس بی‌حال اضافه کنند. فیلترهای تراکم خنثی یا فیلترهای ND مانند عینک‌های تیره‌ای هستند که میزان نوری را که می‌تواند وارد دوربین شود بدون تغییر رنگ محدود می‌کند. وقتی سرعت شاتر کم است، دیافراگم‌های باز باعث می‌شود نور کمتری به دوربین تابیده شود و باعث می‌شود اشیاء متحرک در عکس تار به نظر برسند.

این افکت به بیننده کمک می‌کند تا آب متحرک، وسایل نقلیه، دود و غیره را از قسمت‌های ساکن تصویر شما تشخیص دهد. به طور مشابه، می‌توانید از فیلترهای ND در نور شدید خورشید در عکاسی منظره برای تمرکز بر عناصر انتخابی استفاده کنید. فیلترهای پلاریزه به نور تنها از قطب های خاصی اجازه عبور می‌دهند. این فیلترها برای کاهش انعکاس از سطوح براق، آب یا شیشه استفاده می‌شوند.

  • پس‌زمینه

پس‌زمینه‌های عکاسی موجود در بازار از کاغذ، پارچه یا وینیل ساخته شده‌اند. گزینه‌های پس‌زمینه پارچه‌ای شامل موسلین، بوم یا مخمل است. بوم چاپ شده به عنوان یک جایگزین عالی برای سنگ طبیعی، آب یا آسمان عمل می‌کند. سایر چاپ های مصنوعی به‌راحتی با پس‌زمینه موسلین به تصویر کشیده می‌شوند. مخمل ممکن است در موقعیت‌هایی استفاده شود که می‌خواهید تجمل و ولخرجی باشکوهی را به تصویر بکشید.

کاغذ بدون درز کار یک دیوار رنگی را به اندازه کافی مناسب می‌کند و همچنین مقرون به‌صرفه‌ترین گزینه است. وینیل یکی دیگر از مواد پس‌زمینه با کاربرد آسان است که به راحتی تمیز می‌شود و بدون چروک می‌ماند. می‌توانید رنگ‌ها، بافت‌ها، چاپ‌ها، پس‌زمینه‌های هنری و غیره را آزمایش کنید تا کمی خلاقیت را در عکستان القا کنید. این‌ها پس‌زمینه‌های خیره‌کننده‌ای را در عکاسی پرتره، نوزادان و عکاسی خانوادگی ایجاد می‌کنند.

  • چگونه وسایل نوردهی خود در استدیو عکاسی را از آسیب حفظ کنید

به عنوان یک عکاس خلاق، به طور مداوم باید منابع نور خود را جابجا کنید تا از نماهای جانبی عکس بگیرید و سایه‌ها را تقویت کنید. اما همان‌طور که آن‌ها را به دور خود می‌چرخانید، ممکن است شما یا مدل‌هایتان روی پایه‌های نوری خود بیفتید. لامپ‌های ال ای دی گران هستند و نمی‌خواهید بعد از هر عکاسی مداوم لامپ‌ها را تعویض کنید.

از این رو، باید پایه‌های سبک خود را با وزنه‌های مناسب محکم کنید. کیسه‌های پر از شن بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای تقویت تجهیزات روشنایی شما هستند. شما می‌توانید کیسه‌های شن با استحکام بالا را با قیمتی کمتر از 16 دلار بخرید. روش دیگر این است که با پر کردن گونی‌های قدیمی با دانه‌های شن غیر ساینده، وزنه‌های کوچک خود را بسازید.

  • آداپتورها و باتری‌ها

تهیه مجموعه‌ای از آداپتورها و باتری‌ها نه تنها به شما در صرفه‌جویی در زمان استودیو کمک می‌کند، بلکه انرژی شما را بر روی بهترین تلاش‌های خلاقانه شما متمرکز می‌کند. اغلب اوقات، عکاسان از نگهداری باتری‌های اضافی در انبار خود غفلت می‌کنند و در نهایت با اجرای برنامه مشتری به مشکل برخورد می‌کنند. این یک تصور بد از شما در ذهن وی ایجاد می‌کند و در درازمدت می‌تواند برای شهرت شما به عنوان یک عکاس مضر باشد.

  • طبقات، مبلمان، کابینت‌های انباری

ظاهر استدیو عکاسی بسیار مهم است. درواقع شکل ظاهری کف‌پوش‌ها بر کیفیت عکس‌های شما تأثیر می‌گذارد. تابش نور از کف گاراژ تقریباً غیرممکن است. اگر می‌توانید به دنبال پانل‌های چوبی یا مرمری زیبا بروید. با این حال، یک کف گرانیتی تمیز با جهش در نور کم جایگزین مناسبی است؛  البته اگر از قبل چراغ‌های قوی در جای خود استفاده دارید.

از طرف دیگر، می‌توانید از کف‌پوش وینیل ورق استفاده کنید تا ظاهری از کف‌های چوبی زیبا یا مرمر به تصاویر خود ببخشید. ایده این است که عکس شما باید بدون صرف هزینه زیاد، زیبایی یک فضای داخلی شیک را به دست آورد.

  • اقلام ویژه برای عکاسی پرتره، عکاسی نوزاد، طبیعت بی‌جان، و عکاسی محصول

تجهیز بودن استدیو عکاسی برای کار روی سوژه های خاص از ویژگی های کار شماست. داشتن یک یا دو اسباب‌بازی می‌تواند بسیار مفید باشد، زمانی که می‌خواهید یک نوزاد تازه متولد شده را برای عکاسی در موقعیتی قرار دهید. پتو و بالش‌های نرم نیز برای عکاسی از نوزادان بسیار مناسب هستند. عکاسان پرتره متوجه می‌شوند که یک چهارپایه چوبی ساده برای ثبت بسیاری از زوایای جذاب از سوژه آن‌ها مفید است.

همچنین مدل را مجبور می‌کند تا زمانی که نور و رنگ‌ها را آزمایش می‌کنید کاملاً ثابت بماند. عکاسان طبیعت بی‌جان اغلب به وسایلی نیاز دارند تا عنصری از کنتراست هنری را در تصویر خود وارد کنند. عکاسان محصول به روش‌های تخیلی مشابهی برای پخش پیام برند نیاز دارند. از این رو، کابینتی از متداول‌ترین وسایل عکاسی مورد استفاده می‌تواند به شما کمک کند تا عکس‌های فوق‌العاده بگیرید.

  • اتصال به اینترنت با رایانه

امروزه باید استدیو عکاسی شما حتما به اینترنت متصل باشد. امکان بازبینی و ویرایش فوری تصاویر در Adobe Photoshop یا Lightroom بسیار راحت است. اما واقعیت این است که یک تبلت یا گوشی هوشمند برای شما مفید است. برای ویرایش تصاویر مانند یک فرد حرفه‌ای، لازم نیست از Adobe Photoshop استفاده کنید. جایگزین‌های فتوشاپ خوب دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید.

برای ایجاد ویرایش چشمگیر عکس، لزوماً به Apple iMac یا Dell XPS نیاز ندارید. شما به قدرت محاسباتی مناسبی نیاز دارید. از این رو، گزینه‌های اقتصادی مانند مایکروسافت سرفیس بوک 2 نیز مناسب هستند.

  • برای راه اندازی استدیو عکاسی چقدر باید خرج کنم؟

مقدار پولی که باید برای استودیوی عکاسی خود خرج کنید به سطح مهارت شما بستگی دارد نه به بودجه شما. شما باید یک برنامه قانع‌کننده برای گسترش کسب‌وکار عکاسی خود داشته باشید..

فهرستی از هزینه‌های خود را به ترتیب اهمیت آن‌ها تهیه کنید. سپس منابع درآمد خود را فهرست کنید. اگر عکاسی را به عنوان یک سرگرمی یا تفریح ​​دنبال می‌کنید، بهتر است سرمایه‌گذاری در استودیو خود را به حداقل برسانید.

  • چگونه می‌توانم کار خود را معرفی کنم؟

کار خود را در پلتفرم‌های اجتماعی مانند 500px یا اینستاگرام قرار دهید. توضیحاتی کوتاه اما جذاب ارائه دهید. مطمئن شوید که هشتگ‌هایی را برای نوع عکاسی که در آن تخصص دارید اضافه می‌کنید. برای شروع، می‌توانید از دوستان، آشنایان و مشتریان خود بخواهید تا روی پست‌های تصویری شما لایک کنند.

در طی یک دوره زمانی، زمانی که مردم کار شما را کشف کردند، می‌توانید به رسمیت شناخته شوید. از طرف دیگر، می‌توانید کار خود را به‌سادگی با راه‌اندازی یک خانه دیجیتال برای مجموعه عکس‌های خود به رسمیت بشناسید.

مزیت داشتن وب‌سایت نمونه کارها این است که کنترل بیشتری در سازمان‌دهی و ارائه بهترین کار خود دارید. یک وب‌سایت از نظر سئو و قابلیت کشف وب نیز برتر است. از نظر بازاریابی برند شما، آدرس وب بسیار بهتر از یک حساب رسانه اجتماعی است.

نتیجه

راه‌اندازی یک استودیو عکاسی به رونق کسب‌وکار شما کمک می‌کند، هزینه‌های اجاره را کاهش می‌دهد و به شما کنترل کامل بر روند کار عکاسی می‌دهد. با این حال، نباید انتظار داشته باشید که استودیوی شما به طور خودکار پایگاه مشتریان شما را افزایش دهد. به منظور رشد مجموعه مشتریان خود، باید کسب‌وکار خود را ارتقا دهید.

شما می‌توانید این کار را با تمرکز بر نحوه ارائه نمونه کارها به صورت آنلاین انجام دهید. با راه‌اندازی یک نمونه کار عکاسی چشم‌نواز به‌صورت آنلاین، می‌توانید حداکثر بازدید را ثبت کنید.

بهترین آموزشگاه های عکاسی 

پکیج آموزش ویدیوی عکاسی برای اولین بار در سراسر کشور؛ جهت خرید پکیج کلیک نمایید

اگر شما هم علاقه‌مند هستید که به بهترین نحوه ممکن با عکاسی و مباحث تکنیکی و عملی آن آشنا شوید و در حین آموزش بتوانید مدرک بین المللی خود را دریافت کنید،روی لینک زیر کلیک کنید.

کلاس عکاسی آموزشگاه فنان+ مدرک بین المللی+ شرایط اقساطی

جهت کسب اطلاع از طول دوره ها و نحوه ثبت نام با ما در ارتباط باشید.

۰۹۱۹۰۱۹۲۵۴۲

۰۹۱۹۰۱۹۲۵۸۲

 

لطفا امتیاز بدید
موسسه گاما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا