کمک آموزشی زبان انگلیسی

تقویت زبان انگلیسی با ژورنال نویسی ✍🏻 📚

اگر تا به امروز ژورنال نویسی به انگلیسی را امتحان نکرده اید، این مقاله برای این نوشته شده که با برشمردن مزیت هایش شما را به انجام آن تشویق کند.

ژورنال نویسی به چه معناست؟

خب در مرحله اول بهتر است که به این جواب دهیم که ژورنال نویسی دقیقا به چه معناست؟ ژورنال نویسی شیوه ای از خاطره نویسی است. یعنی راهی برای ثبت جنبه هایی از زندگی تان که در هر بازه زمانی مورد توجه شماست: احساساتتان، افکارتان، رخدادهای زندگی تان، برنامه هایتان و … .

ژورنال نویسی به انگلیسی به سطح زبان بالایی نیاز دارد؟

وقتی که به افراد گفته می شود که بهتر است برای تقویت زبان انگلیسی به ژورنال نویسی روی بیاورند، می توان تردید را در آن ها دید. به خصوص در افرادی که در سطح های پایین تر زبان انگلیسی قرار می گیرند. خیلی از افراد این تصور را دارند که باید دانش خیلی بیشتری از انگلیسی داشته باشند تا بتوانند جنبه های مختلف زندگی شان را به این زبان ثبت کنند. باید بگوییم که این حقیقت ندارد! کسی از شما انتظار دارد که از همان اول کار ویرجینیا وولف یا شکسپیر باشید! هدف شما کمک گرفتن از ژورنال نویسی برای تقویت زبان است و نه خلق آثار ادبی.

پس راه صحیح آن است که متناسب با سطح زبان خودتان پیش بروید. حتی اگر فقط چند دقیقه صرف کنید که چند جمله کاملا ابتدایی بنویسید.

فقط یکسری از نکات را همیشه به خاطر بسپارید:

نیاز ندارید زمان زیادی را صرف ژورنال نویسی انگلیسی کنید!

شما به این نیاز ندارید که هر روز ساعت ها وقت صرف نوشتن کنید. حتی ده دقیقه یا چند دقیقه در روز و در حد چند جمله هم می تواند کمک بزرگی باشد. دفتر کوچکی که برای شما قابل حمل باشد انتخاب کنید. اگر به نوشتن با دست علاقه ندارید می توانید از برنامه های نوشتاری روی گوشی بهره ببرید. هر وقت زمان داشتید کمی تعمل کنید تا چند جمله ای بنویسید.

اگر در سطح های بالاتر زبان هستید و می خواهید به شیوه ای حرفه ای تر روی مهارت های نوشتاری و گرامری انگلیسی خود کار کنید، مطابق خواسته خود می توانید به شکل جدی تر برای آن وقت بگذارید. اما اگر فکر می کنید زمان زیادی صرف کردن برای آن باعث می شود که اصلا نخواهید انجامش بدهید، زیاد برای این موضوع به خودتان فشار نیاورید.

از اشتباه کردن نترسید!

مطمئن باشید در ازای هر جمله اشتباهی که می نویسید، جمله های درست هم دارید. وقتی که می نویسید می توانید آنچه را که به خوبی بلد هستید در خود نهادینه کنید. ضمن اینکه می توانید با گذشت زمان برگردید و نحوه پیشرفت خود را بررسی کرده و ببینید بیشترین اشتباهات شما در چه مواردی بوده تا در صدد اصلاح آن ها بربیایید.

سراغ موضوعاتی بروید که برایتان آسان تر است!

در مراحل اولیه بهتر است که درباره چیزهایی بنویسید که می دانید دانش لغات و گرامر شما برای آن کافی است. به مرور زمان که پیشرفت می کنید می توانید خود را به چالش بکشید و موضوع انتخابی تان را سخت تر کنید یا با انتخاب ساختارهای پیچیده تر انگلیسی خودتان را به چالش بکشید.

مقاله های مرتبط

یادگیری انگلیسی با گوش دادن به آهنگ

 

لطفا امتیاز بدید
موسسه گاما

مژده آتش آب پرور

دانشجوی کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی و علاقه مند به هر چیزی که مرتبط با دنیای زبان انگلیسی باشد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا